سود پرک یک محصول شیمیایی بسیار پرکاربرد و گران قیمت است بنابراین شاید شما هم این سوال را داشته باشید که سود پرک ارزان قیمت از کجا بخریم؟ برای پاسخ به این سوال و داشتن یک بینش و انتخاب درست در خرید سود پرک ، ابتدا مختصری با تولید سود پرک و فرایند قیمت گذاری آن آشنا شویم. سود پرک یا هیدروکسید سدیم جامد یک محصول شیمیایی تولید شده از ماده ای به نام سود مایع است. زمانی که تولید کنندگان قصد دارند محصول سدیم هیدروکسید را تولید کنند ، این ماده در ابتدا به صورت مایع تولید می شود که البته فرمولاسیون آن تفاوتی با سود پرک ندارد اما خلوص کمتری دارد.

سود مایع در بهترین حالت با خلوص ۵۰ درصد تولید می شود و مابقی آن ، آب و مایعات است در حالی که سود پرک ۹۸ درصد خلوص دارد. بنابراین برای تولید یک کیلوگرم سود پرک باید حداقل ۲ کیلوگرم سود مایع مصرف شود. با توجه به اینکه کارخانجات تولید سود مایع در ایران ، اقدام به خشک کردن آن و تولید سود پرک نمی کنند ، بنابراین تولید سود پرک شامل هزینه های دیگری نظیر حمل و نقل سود مایع به محل کارخانه سود پرک ، هزینه سوخت و انرژی دستگاه های خشک کن و هزینه سربار کارخانه نیز می شود. برای مثال اگر قیمت سود مایع در بازار به ازای هر کیلوگرم ۱ ریال باشد ، پس قیمت سود پرک منطقا کمتر از ۲ ریال نخواهد بود.

با توجه به مطالبی که گفته شد ، قیمت سود پرک به صورت مستقیم به قیمت سود مایع و هزینه های جانبی کارخانجات تولیدی بستگی دارد. البته مواردی همچون فاصله کارخانه تولید سود پرک از کارخانه تولید سود مایع ، انتخاب نوع کیسه و بسته بندی و میزان سوددهی محاسبه شده برای تولید سود پرک توسط تولید کنندگان مختلف متفاوت است که همین امر می تواند تاثیری بر قیمت نهایی سود پرک داشته باشد. در حال حاضر تولید کنندگان مختلفی در کشور ما اقدام به تولید این محصول می کنند که با برند های سود پرک شفق شیمی ، سود پرک گوهر پارس ، سود پرک کلران ، سود پرک پترو گوهر ، سود پرک کریستال ، سود پرک نیرو کلر ، سود پرک پارس کلر ، سود پرک تابش شیمی ، سود پرک بندر امام و … مشغول فعالیت هستند.

 

سود پرک ارزان قیمت

قیمت سود پرک برند های مختلف بازار می تواند اندکی تفاوت داشته باشد اما قیمت سود پرک برخی از برند ها بسیار ارزان تر از دیگر انواع سود پرک موجود در بازار است. پس علت چیست؟ همان طور که گفته شد ، قیمت هر کیلوگرم سود پرک ۹۸ درصد باید حداقل برابر با قیمت ۲ کیلوگرم سود مایع ۵۰ درصد باشد پس اگر ارزان تر بود یعنی مشکلی در کار است. گاهی برخی از تولید کنندگان سود پرک به منظور کاهش قیمت فروش خود ، خلوص سود پرک را با استفاده از مواد ناخالص بخصوص نمک ، کاهش می دهند بطوریکه ممکن است خلوص آن در حد ۹۴ درصد یا حتی کمتر از ۹۰ درصد هم برسد.

خرید سود پرک ارزان قیمت با خلوص پایین برای بسیاری از صنایع و مشاغل مشکل زا خواهد بود و حتی ممکن است محصول نهایی تولید شده آنها را به کلی خراب کند. اما بعضی از مشاغل هم هستند که خلوص سود پرک برای آنها اهمیت کمتری نسبت به قیمت دارد برای مثال مشاغلی مثل کارواش یا قالیشویی شاید با خلوص کمتری هم بتوانند فعالیت نمایند به شرطی که سود پرک ارزان قیمت تهیه کنند. سود پرک ارزان قیمت معمولا مربوط به برند های کمتر شناخته شده است و برند های اصلی بازار ، اعتبار خود را با این کار در معرض خطر قرار نمی دهند.

 

سود پرک ارزان قیمت از کجا بخریم

گروه سینا تولید ، عرضه کننده انواع سود مایع و سود پرک می باشد. به منظور خرید سود پرک با کیفیت ها و قیمت های مختلف ، با بخش بازرگانی سینا تولید تماس حاصل فرمایید.