مزایای استفاده از وازلین برای مو

دلیل برخی از مشکلات مو مانند موخوره و شکستن موی سر به دلیل خشکی است. موی خشک دارای ظاهری ناسالم بوده و مستعد موخوره و شکستگی می شود. موی سر نیز مانند پوست برای سلامت بودن نیازمند رطوبت است. استفاده از وازلین برای مو یک انتخاب مناسب می باشد. از وازلین می توان برای هیدراته کردن و تغذیه موی سر سود برد. مصرف وازلین سبب جلوگیری از موخوره شده و سرعت رشد موی سر را افزایش می دهد. در صورت مصرف وازلین برای مو ، باید آن را فقط به انتهای ساقه مو بمالید و مواظب باشید تا منافظ پوست سر به وازلین آلوده نشود زیرا برخی از افراد ممکن است به وازلین واکنش آلرژیک داشته باشند.

وازلین برای مو

وازلین برای موخوره

اگر از وازلین برای درمان موخوره استفاده می کنید ، به خاطر داشته باشید که مقدار اندک برای این منظور کافی است. موخوره از نظر علمی با نام trichoptilosis شناخته می شود و می تواند رشد موی سر را با مشکل مواجه کند. این بیماری که به دلایلی همچون شستشوی بیش از حد مو ، تماس مو با مواد شیمیایی یا استفاده از اتو مو و سشوار ایجاد می شود ، سبب دو یا چند پره شدن انتهای موی سر می شود که با چشم قابل مشاهد است. استفاده از وازلین برای موخوره می تواند موجب بازسازی بخش آسیب دیده شده و مانع از ایجاد موخوره مجدد گردد. توجه داشته باشید در صورت مصرف وازلین برای این منظور ، به خصوص در صورتی که هر روز از این روش استفاده می نمایید ، به منظور جلوگیری از ایجاد چربی ناخواسته و ظاهر نامطلوب ، تنها از مقدار ناچیزی وازلین برای انتهای مو ها استفاده کنید. مصرف وازلین برای مو سبب به دام انداختن رطوبت بر روی سطح مو می شود. بهترین روش استفاده از وازلین برای موخوره به این صورت است که مقداری وازلین را روی نوک انگشت های دست قرار داده و به نوک مو های سر بمالید.

وازلین برای مو

وازلین برای رشد مو

اگر مشکل با رشد موی سر خود دارید ، می توانید مقدار اندکی وازلین به پوست سر خود بمالید. چنانچه مقداری وازلین را بر روی پوست سر مالیده و به آرامی ماساژ دهید ، این کار موجب تحریک ریشه مو برای رشد بیشتر و جلوگیری از ریزش موی سر می شود. اگر نمی خواهید بعد از مصرف وازلین ، موی سر شما حالت چرب داشته باشد ، فقط مقدار اندکی وازلین را توسط نوک انگشتان دست به ریشه مو بمالید و ماساژ دهید. اصلا نیازی به استفاده از وازلین بر روی ساقه مو نیست زیرا تاثیری بر افزایش رشد موی سر ندارد. سپس سر خود را با شامپو شستشو دهید.

وازلین برای مو

روش استفاده از وازلین برای مو

اگر تصمیم به حفاظت مناسب و عمومی از موی سر خود دارید ، هفته ای یک بار از وازلین استفاده نمایید. بهترین زمان مصرف وازلین برای مو برای این منظور ، پیش از خواب است. در این صورت موی سر زمان کافی برای نفوذ وازلین را دارد. برای اینکه وازلین به بالش مالیده نشود اولا از مقدار اندکی وازلین استفاده کرده و همچنین با یک کلاه یا حوله ، موی سر خود را بپوشانید. فراموش نکنید که صبح روز بعد موی سر خود را بشویید. اگر می خواهید که چربی وازلین به طور کامل از روی می سر شما پاک شود ، می توانید یک قاشق چای خوری جوش شیرین به شامپوی خود اضافه کنید. در این صورت خواهید دید که چربی به طور کامل از روی موی سر پاک می شود.