کاربرد وازلین برای کاهش یا رفع چروک دور چشم

وجود چروک دور چشم ، روی پیشانی و اطراف لب ها ، از جمله عواملی هستند که ما را پیر تر نشان می دهند. چروک اطراف چشم می تواند به دلیل خشکی پوست و یا عوامل مکانیکی همچون فشار هایی که در اثر تنگ کردن چشم در نور خورشید وارد می کنیم بوجود بیاید. اطراف چشم انسان فاقد ماهیچه بوده و تنها یک لایه نازک چربی در زیر پوست این قسمت وجود دارد که در نتیجه آن را مستعد ایجاد چروک می نماید. اما آیا راهی برای رفع چین و چروک دور چشم بدون عمل جراحی ، تزریق بوتاکس و چربی و یا درمان های پر هزینه وجود دارد؟

مطالب مرتبط


خواص وازلین برای مو

وازلین برای مژه | تقویت مژه | پرپشت شدن مژه

وازلین برای ابرو | تقویت ابرو | پرپشت شدن ابروها


وازلین ، معجزه ای برای پوست

چروک دور چشم عموما به دلیل خشکی پوست ایجاد می شود. این مشکل در فصول سرد سال تشدید می گردد. همچنین شستن بیش از حد صورت و یا تماس با مواد شیمیایی مانند مواد آرایشی ، از دیگر عواملی خشکی و چروک پوست اطراف چشم می باشد. خشکی ، حساسیت ، پوسته پوسته شدن و خارش از جمله عوارض این مشکل است.

یک درمان ساده و کم هزینه برای این مسئله ، استفاده از وازلین می باشد. وازلین یا ژله پترولیوم ، نوعی روغن است که در تولید اکثر کرم های گران قیمت زیبایی موجود در بازار مصرف می شود. وازلین دارای مولکول های سنگین وزنی است که به صورت یک لایه نازک بر روی پوست اطراف چشم قرار گرفته و رطوبت را در این ناحیه به دام می اندازند. رطوبت موجود بر روی پوست تا زمانی حفظ می شود که به لایه های پوست نفوذ کند. این بهترین روش برای هیدراته کردن پوست خواهد بود.

وازلین برای دور چشم

آموزش رفع چروک دور چشم با استفاده از وازلین

بهترین زمان برای مصرف وازلین ، شب هنگام و پیش از خواب است. در این زمان ، فشار های مکانیکی بر روی ماهیچه های صورت وجود نداشته و از طرفی وازلین فرصت کافی برای اثر گذاری بر پوست را دارد. مراحل وازلین درمانی (وازلین تراپی) اطراف چشم به شرح زیر است:

۱- ابتدا آرایش صورت را پاک کنید. سپس پوست صورت و اطراف چشم را به آرامی با آب ولرم بشویید و اجازه دهید تا خشک شود. این کار به منظور رفع آلودگی ها ، چربی ، مواد حساسیت زا و هر گونه ناخالصی از روی پوست ، ضروری است.

۲- مقدار اندکی وازلین را بر روی پوست اطراف چشم قرار دهید تا این ناحیه را پوشش دهد. این کار برای حفظ رطوبت بر روی پوست انجام می شود. وازلین را بر روی پوست نکشید بلکه انگشت آغشته به وازلین را به ضربات بسیار آرامی روی پوست قرار دهید. فراموش نکنید که فقط یک لایه نازک وازلین کافی است پس در استفاده از آن زیاده روی نکنید زیرا سبب جذب آلودگی ها بر روی پوست می شود.

این مراحل را هر شب تکرار کنید تا پس از یک ماه نتیجه آن را مشاهده نمایید. رفته رفته خطوط روی پوست پر شده و چین و چروک کم رنگ تر می شود تا پوست ، ظاهری جوان تر و شاداب تر بگیرد.