فواید و خواص وازلین برای پر پشت شدن مژه چشم

وازلین یا ژله پترولیوم ، شرایط و رطوبت مناسبی را برای مژه های خشک و شکننده فراهم می نماید. مصرف وازلین موجب رشد سریع تر ، قوی تر و بلند تر مژه ها می شود. همچنین وازلین به مرطوب سازی پوست اطراف چشم کمک کرده و آن را صاف و انعطاف پذیر می نماید. بهترین روش اعمال وازلین به مژه ها ، استفاده از “ریمل” و پیش از خواب است.

مطالب مرتبط


خواص وازلین برای مو

پارافین تراپی

ماسک بنتونیت | ماسک برای جوش صورت


 مراحل پرپشت کردن مژه با استفاده از وازلین

ریمل خود را تمیز کنید

وازلین برای مژه

برای تمیز کردن ریمل از یک کاغذ حوله ای استفاده نمایید. اگر از دستمال کاغذی های نرم برای این منظور استفاده کنید ، ریمل از قبل هم آلوده تر می شود. ریمل را به آرامی بر روی حوله کاغذی بکشید ، در این صورت اگر شانه های آن به هم چسبیده باشد ، به خوبی باز می شود. حالا ریمل را داخل آب ولر فرو برید و اجازه دهید تا ۲-۳ دقیقه در آب باشد. این کار سبب پاک شدن مواد خشک شده روی ریمل می شود. برای پاک شدن کامل ریمل بهتر است از الکل سفید استفاده کنید تا تمام مواد شیمیایی خشک شده بر روی آن حل و جدا شود. در نهایت دوباره از یک کاغذ حوله ای خشک استفاده کرده و ریمل را به آرامی بر روی آن بکشید تا پیش از استفاده از وازلین کاملا خشک شود.

استفاده از وازلین

وازلین برای مژه

۱- پاک کردن آرایش : آرایش صورت و چشم خود را بشویید. این کار به بهبود کیفیت مرطوب کنندگی توسط وازلین کمک می کند.

وازلین برای مژه

۲- آماده سازی وازلین : با استفاده از انگشت تمیز ، مقداری وازلین را برداشته و نوک ریمل را به آن آغشته کنید. اگر مقدار بیش از حد وازلین آغشته شده بود ، به راحتی آن را پاک کنید.

وازلین برای مژه

۳- مژه های بالایی : هر دو طرف ریمل را به وازلین آغشته کرده و به مژه های بالایی اعمال کنید. مراقبت باشید که وازلین وارد چشم نشود. اگر پوست حساسی ندارید ، بهتر است پلک چشم خود را هم با همان ریمل به وازلین آغشته نمایید.

وازلین برای مژه

۴- مژه های پایینی : ریمل را دوباره به وازلین آغشته کرده و مژه های پایینی را هم با وازلین چرب کنید. مژه های چشم بعد از اعمال وازلین به هم می چسبند. مراقب باشید از مقدار زیادی وازلین استفاده نکنید ، همین که یک لایه نازک وازلین روی مژه های چشم را بپوشاند کافی است.

وازلین برای مژه

۵- استراحت کنید : اگر هر شب از وازلین استفاده نمایید ، وازلین مژه ها را مرطوب نگه داشته و مانع شکستن و ریزش مژه ها می شود. این عمل باعث بهبود گردش خون شده و مژه ها را بلند تر و ضخیم تر می کند.

وازلین برای مژه

۶- صورتتان را بشویید : صبح روز بعد زمانی که از خواب بیدار شدید ، وازلین را بشویید. اگر وازلین بخوبی از روی مژه ها پاک نشد ، از شوینده استفاده کنید. به دلیل اینکه وازلین دارای پایه روغنی است ، امکان دارد آب به تنهایی برای پاک کردن آن مناسب نباشد. سپس آرایش روزانه خود را انجام دهید. بعد انجام ۳ روز متوالی وازلین درمانی مژه ها ، شاهد تغییراتی خواهید بود.