وازلین ایرانی یا وازلین خارجی ؟

وازلین یکی از محصولات جانبی صنایع پتروشیمی و استخراج شده از تصفیه نفت خام است که در برخی کشور های دارای صنایع پتروشیمی تولید می شود. اصولا وازلین یک “برند” اطلاق شده به محصولی به نام ژله پترولیوم می باشد که در کشور آمریکا ثبت شده است. تولید وازلین مانند تولید دیگر مشتقات نفتی ، دارای رویه ای استاندارد می باشد که طی فرایند تصفیه نفت خام به دست می آید. وازلین در دو گرید وازلین بهداشتی و وازلین صنعتی تولید شده و هر یک در ایران دارای استاندارد های خاص خود است.

وازلین مورد استفاده در صنایع بهداشتی که برای تولید دارو و محصولات بهداشتی و آرایشی مانند کرم ها و لوسیون ها استفاده می شود ، چه وازلین ایرانی باشد و چه وازلین خارجی ، در هر صورت باید دارای استاندارد های مصوب باشد. وازلین بهداشتی همان وازلین معمولی است که چندین مرحله عملیات خالص سازی و تصفیه بر روی آن صورت گرفته تا مواد مضری همچون فلزات سنگین ، باکتری های بیماری زا و … از آن حذف شود. وازلین بهداشتی باید رنگ کاملا سفید داشته باشد.

در مورد وازلین صنعتی نیز باید گفت که این ماده در صنایع به عنوان یک روغن روانکار مصرف می شود. وازلین صنعتی به دلیل دارای بودن ناخالصی های مختلف ، بر خلاف گرید بهداشتی ، زرد رنگ است. روغن وازلین یک روغن پایدار برای روانکاری قطعات فلزی و درگیر در ماشین آلات و موتور ها است که حالت جامد داشته و با افزایش دمای قطعات ، به حالت مایع تبدیل شده و خاصیت روان کنندگی مناسبی دارد.

مزایای وازلین ایرانی

وازلین ایرانی قیمت ارزان تری نسبت به وازلین خارجی دارد

وازلین ایرانی در بسته بندی های متنوعی عرضه می گردد.

وازلین ایرانی به دلیل تولید سفارشی و عدم نگهداری در انبار ها ، تازه تر است

مزایای وازلین خارجی

وازلین خارجی دارای برگه سبز و مجوزات مختلف است که تایید کننده کیفیت آن می باشد.