وازلین یکی از ارزان ترین و پرکاربردترین موادی است که می توان از آن به عنوان ماده ای برای برطرف کردن انواع بیماری های پوست و مو استفاده نمود، از آنجایی که این محصول ارزشمند تقریبا در تمام داروخانه ها یافت می شود در نتیجه در دسترس عموم مردم است. در این مطلب قصد داریم شما را با یک خاصیت معجزه آسای این ماده یعنی خاصیت برطرف کننده جوش های صورت آشنا سازیم.

پیش از اینکه در مورد خاصیت درمانی وازلین برای جوش صورت صحبت کنیم لازم است که در رابطه با عوامل به وجود آوردنده جوشهای صورت آشنا شویم. جوش یکی از شایع ترین مشکلاتی است که هر کسی در دوره های مختلف زندگی آن را تجربه کرده است. جوش ها به مشکلات پوستی ای گفته می شوند که در اثر تجمع چربی در زیر پوست به شکل های سر سیاه و سر سفید رخ میدهند.
عامل پدید آورنده برخی جوش ها سن و دوران بلوغ است، بسیاری از افراد در زمان نوجوانی و بلوغ با این مشکل روبه رو میشوند. اصلی ترین عامل پدید آورنده این مشکل اختلالات و تغییرات هورمونی بدن و استفاده از برخی دارو ها و رژیم غذایی نامناسب مانند چربی ها، فست فود، مواد آرایشی غیر استاندارد و عوامل استرس زا است. اصولی ترین روش برای درمان آکنه یا جوش ، بر طرف کردن عامل به وجود آورنده آن است. اما می توان با عوامل دیگری هم آنها را درمان کرد.

درمان جوش صورت با وازلین

درمان جوش با وازلین

– آقایانی که برروی پوست خود آکنه دارند میتوانند در هنگام اصلاح صورت، مقداری وازلین را جهت رطوبت رسانی به پوست استفاده کنند. این کار می تواند از بروز جوش های چرکی و خراش بر سطح پوست جلوگیری کند.
– از آنجایی که باقی ماندن آرایش در سطح پوست یکی از عوامل مهم به وجود آمدن جوش بر سطح پوست می باشد بنابراین با آغشته کردن مقداری پنبه به وازلین می توانید مواد آرایشی باقی مانده برروی پوست را پاک نمایید.
یکی از بهترین روش های مصرف وازلین برای از بین بردن جوش ها استفاده از آن پس از حمام است. مقداری وازلین را بر روی قسمتی از پوست که جوش دارد بمالید و سپس روی آن را با پلاستیک بپوشانید و حوله ای گرم روی آن قرار دهید ، اجازه دهید وازلین ده دقیقه روی پوست باقی بماند تا به منافذ باز پوست نفوذ کند. سپس ازقطعه ای پارچه تمیز برای پاک کردن وازلین روی پوست استفاده نمایید.