چطور جذاب باشیم

تمایل به جذاب بودن ریشه در غریزه اجتماعی انسان و میل به پذیرفته شدن حداکثری در جامعه دارد. حتما بارها با سوالاتی از قبیل اینکه چگونه جذاب باشیم ، چگونه خوشتیپ باشیم ، چگونه با کلاس باشیم ، چگونه زیبا باشیم یا چگونه لوند باشیم برخورد داشته اید. اصولا جذاب بودن به دو قسمت تقسیم می شود. اولین اصل جذاب بودن به ظاهر شخص برمی گردد و دومین اصل آن در مورد اخلاق و رفتار است. در این مطلب به این موضوع می پردازیم که چطور از نظر ظاهری جذاب باشیم و نگاه دیگران را به سمت خود جذب کنیم. ظاهر هر انسانی از اجزاء مختلفی مانند موی سر ، صورت ، لباس و بدن تشکیل شده پس برای جذاب و زیبا بودن باید اصول مربوط به هر کدام را رعایت نماییم.

لبخند بزنید

لبخند زدن نوعی حس آرامش و اعتماد را به طرف مقابل می دهد. طبق تحقیقات دانشمندان ، لبخند زدن آقایان باعث می شود حس تیزهوشی و موفق بودن را به خانم ها القاء کند. همچنین خانمی که لبخند به لب دارد نشانی از اجتماعی بودن و مهربانی را ارائه می دهد.

چگونه جذاب باشیم

بوی خوش معجزه می کند

به هیچ وجه تاثیر یک ادکلن و عطر خوب را دست کم نگیرید زیرا تاثیر چشمگیری در جذاب بودن دارد. در حقیقت تاثیر بوی خوش برابر با تاثیر رعایت همه‌ی اصول دیگر جذابیت است. برای بعضی از افراد و بخصوص خانم ها ، خوش بو بودن شخص مقابل حتی بیش از زیبایی چهره و خوشتیپ بودن اهمیت دارد. از نظر علمی به مشام رسیدن بوی معطر و رایحه خوش نشان از تمیزی و سلامت شخص دارد و همین موضوع سبب جذب دیگران می شود. حتما برای شما هم پیش آمده که وقتی بوی ادکلن خوبی از شخص کناری شما به مشامتان رسیده ، دوست دارید بیشتر به او نزدیک شوید تا آن رایحه را قوی تر احساس کنید.

تماس چشمی – یک گیرنده جذاب

چشم مهم ترین بخش صورت بوده و بیشترین تاثیر را پس از شروع مکالمه (و حتی قبل از آشنایی) دارد. بیشترین عضوی که در حین صحبت مورد توجه قرار گرفته و دیده می شود چشم ها هستند. پس خانم ها نباید آرایش چشم را دست کم بگیرند. آرایش چشم باید بسیار هوشمندانه انجام شود به طوری که کسی متوجه آن نشده ولی تاثیر خود را بگذارد. آرایش زیاد و بیش از حد ، تاثیر معکوس دارد. همچنین پوست اطراف چشم هم نشان دهنده سن و سال شما است. وجود چین و چروک اطراف چشم (پنجه کلاغی) و زیر چشم به شدت جذابیت شما را کم می کند. برای حل این مشکل می توان از کرم های دور چشم و یا وازلین استفاده نمود.

موی سر مورد مهمی است

اصولا کوتاه یا بلند بودن موی سر هیچ تاثیری در جذابیت ندارد زیرا برای هر صورتی مدل موی خاصی مناسب است. موارد مختلفی نظیر محل قرار گیری گوش ها ، فرم صورت ، کوتاهی یا بلندی پیشانی و … بر این مساله تاثیر گذار هستند. شاید شنیده باشید که آقایان دوست دارند که خانم ها موی خیلی بلند یا خیلی کوتاه داشته باشند و یا اینکه خانم ها علاقه به موی کوتاه مردانه دارند. ولی در واقع آراستگی موی سر اهمیت دارد. مسلما شما هم از موی ژولیده و چرب و به هم ریخته حس خوبی نمی گیرید. پس برای جذاب بودن ، انتخاب یک آرایشگر خوب بسیار اهمیت دارد. رعایت موارد زیر سبب جذاب و خوشتیپ شدن شما خواهد شد:

– اگر موی چربی دارید ، روزانه استحمام کنید

– اگر دچار موخوره هستید ، با چیدن نوک موها و یا استفاده از وازلین آن را درمان نمایید

– استفاده زیاد از سشوار و اتوی مو کم کم جذابیت موهای شما را از بین می برد

– با وجود اینکه موی تیره نشان دهنده سن کم است ، ولی برای بعضی خانم ها ، مردانی با موی جو گندمی را جذاب هستند

چگونه جذاب باشیم

لباس – مهم ترین اصل خوشتیپ بودن

چگونه خوشتیپ باشیم؟ پاسخ بیشتر افراد به این سوال در اتتخاب نوع لباس خلاصه می شود. لباس به حدی ماثر است که حتی با انتخاب مناسب می توان بسیاری از نقص ها را مخفی نمود. نوع لباس پوشیدن بحث بسیار گسترده ای دارد که در این مطلب نمی توان به همه آن ها پرداخت ولی بعضی اصول کلی وجود دارد. پوشیدن لباس هایی که مواد شیمیایی زیادی در بافت آن استفاده شده باعث عرق کردن می شود و جذابیت شما را کم می کند پس خرید لباس و کفش با کیفیت یکی از ملزومات خوشتیپ بودن است.

– افرادی که پوست تیره ای دارند بهتر است از پوشیدن لباس های خیلی روشن یا خیلی تیره خودداری کنند

– پوشیدن لباسی با خطوط راه راه عمودی برای افراد کوتاه قد یا چاق معجزه می کند

– پوشیدن لباس تنگ برای افراد چاق اصلا توصیه نمی شود

– برای خوشتیپ بودن حتما رنگ لباستان را ست کنید

چگونه جذاب باشیم

معجزه ریش برای آقایان

امروزه ریش و سبیل با سایزهای مختلف تبدیل به یکی از ترند های اصلی مد در سراسر جهان شده است. یک ریش آراسته و مرتب می تواند حالت هندسی جذابی به صورت آقایان بدهد. اصولا موی سر و صورت هم مانند نوع لباس پوشیدن از جمله اصلی ترین عوامل خوشتیپ بودن است. البته باید توجه داشت که ریش هم مانند موی سر نیاز به رسیدگی دائمی دارد.

چگونه جذاب باشیم

ابرو ها را دست کم نگیرید

به علت نزدیک بودن زیاد ابروها به چشم ، تاثیر این بخش از صورت به شدت بالا رفته است. حالت ابرو نشان دهنده عوامل زیادی مانند سن و سال و وضعیت احساسی شخص می باشد. یکی از اشتباهات رایج خانم ها این است که ابروی خود را خیلی نازک می کنند که این موضوع از جذابیت آنها کم می کاهد. ابروی خیلی نازک به شدت موجب مسن تر شدن شخص می شود و ابروی ضخیم و کم تر دستکاری شده سن شما را پایین تر نشان می دهد. در مورد آقایان نیز اصولی وجود دارد. با اینکه مردی با ابروی زنانه برای خانم ها جذابیت ندارد ، اما ابروهایی ضخیم ، به هم متصل و با موهای بلند و نامرتب هم ظاهری دوست داشتنی ندارد.

صدا – عاملی مهم در جذاب بودن

خانم ها به صورت ذاتی به صدای بم و مردانه و آقایان به صدای نازک و لوند زنانه جذب می شوند. مردی که صدای نازک و زیر داشته باشد ، نشانی از اقتدار و قدرت برای خانم ها ندارد. از طرفی کدام مردی را می شناسید که از خانمی با صدای نخراشیده و بلند و خشن خوشش بیاید؟! با وجود اینکه صدای هر شخصی ژنتیکی است اما با روش ها و تمرین هایی می توان صدا را اصطلاحا تربیت کرد.

پس زیبا بودن ، خوشتیپ بودن و جذاب بودن موضوعی اکتسابی است. با اینکه برخی افراد ذاتا این موهبت را دارند ، ولی هر شخصی با رعایت اصول خاصی می تواند جذابیت خود را در جامعه و در میان دوستان و عزیزانش به میزان خارق العاده ای افزایش دهد.