پارافین تراپی صورت و آنچه باید در مورد آن بدانیم

پارافین تراپی صورت بیش از پنج دهه است که به منظور پاکسازی منافذ پوست ، رفع چین و چروک ، آبرسانی (هیدراته کردن) و ریلکس کردن پوست صورت استفاده می شود. پارافین ظرفیت زیادی در حفظ حرارت دارد و می تواند این حرارت را به پوست انتقال دهد که تاثیرات مثبتی در پی خواهد داشت. فرایند پارافین تراپی صورت عبارت از پوشش دهی پوست صورت توسط پارافین گرم مذاب بر روی یک ماسک بانداژ توری (گاز استریل) است. برای این منظور ، یک شخص دیگر (در منزل یا سالن زیبایی) پارافین گرم را با استفاده از یک قلمو ، روی بانداژ گذاشته شده روی پوست صورت شخص قرار می دهد. بانداژ گاز استریل مانع از سوختن پوست صورت شده و به جدا شدن راحت تر پارافین پس از خشک شدن هم کمک می نماید. بعد از اینکه پارافین وکس خشک شد ، بانداژ را جدا کرده و صورت تان را با آب سرد بشویید.

پارافین تراپی بر خلاف کرم ها و لوسیون های گران قیمت موجود در بازار ، علاوه بر اینکه تاثیر درمانی طولانی مدت بر جوانسازی پوست صورت دارد ، همچنین از هزینه بسیار پایین تری هم برخوردار است. انواع پارافین تراپی و بخصوص پارافین تراپی صورت را می توان به راحتی انجام داد ولی به دلیل حرارت این محصول باید احتیاط کرده و برخی نکات را رعایت نمود.

پارافین تراپی برای چه کسانی مناسب و برای چه افرادی نامناسب است؟

پارافین برای انواع پوست های خشک ، معمولی و چرب مناسب است. افراد مسن ، خانم های باردار و افرادی با پوست چروک دار بهترین گزینه ها برای انجام پارافین تراپی هستند. اما برخی افراد باید از انجام این درمان خودداری نمایند:

– افرادی که دارای پوست بسیار حساس و آسیب پذیر هستند

– اشخاصی که پوستی چرب و لکه دار می باشند

– کسانی که با مشکلات رگ های خونی و مویرگ مواجه هستند از انجام این کار خودداری کنند

مراحل انجام پارافین تراپی صورت در خانه و سالن زیبایی به صورت حرفه ای

مرحله اول : شستشو

برای شروع پارافین تراپی ، ابتدا باید پوست کاملا تمیز شده و هر نوع مواد آرایشی و آلودگی انباشته شده روی پوست صورت پاک شود. برای پاک سازی عمیق ، ماده پاک کننده را با حرکت چرخشی و آرام برای چند دقیقه بر روی پوست اعمال نموده و سپس با آب ولرم بشویید.

مرحله دوم : بخار دهی

سپس برای اینکه منافذ پوست صورت به خوبی باز شده و آماده دریافت پارافین واکس شود ، پوست برای چند دقیقه در معرض بخار قرار می گیرد. در همین حین می تواند به راحتی نقاط سر سیاه و سر سفید را هم از پوست خارج نمود.

مرحله سوم : ماساژ

یک ماساژ خوب بهترین پیش نیاز استفاده از هر نوع ماسک صورت است. ماساژ سبب شل شدن ماهیچه ها شده و کل فرایند پارافین تراپی صورت را دلچسب و لذت بخش خواهد نمود. ماساژ باید با استفاده از روغن گیاهی انجام شود تا پارافین بعد خشک شدن راحت تر از پوست جدا گردد.

پارافین تراپی صورت

پارافین تراپی صورت

مرحله پنجم : شروع پارافین تراپی

ابتدا با استفاده از یک لایه بانداژ توری ، به طور کامل پوست صورت را پوشش دهید. مقدار کافی از پارافین بهداشتی مخصوص را داخل دستگاه پارافین تراپی قرار داده و صبر کنید تا ذوب شود. حالا پارافین مذاب گرم را با قلمو روی بانداژ گذاشته و در تمام قسمت های صورت پخش نمایید. این ماسک باید حدود ۱۰ دقیقه روی صورت بماند تا سرد و خشک شود. تا زمانی که پارافین روی پوست قرار دارد ، از صحبت کردن ، خندیدن و هر کاری که باعث حرکتی در صورت شود خودداری نمایید. برای دلشین شدن پارافین تراپی ، می توان چند قطره روغن های معطر به آن افزود.

پارافین تراپی صورت

مرحله ششم : استفاده از کرم مرطوب کننده

پس از استفاده از هر نوع ماسک صورت ، از کرم مرطوب کننده استفاده می شود. این کار بخصوص برای افرادی که دارای پوست خشک و حساس هستند مناسب است.

پارافین تراپی صورت

نکات مهمی که پیش از انجام پارافین تراپی صورت باید بدانید

– حتما از پارافین بهداشتی مخصوص برای پارافین تراپی صورت استفاده نمایید.

– به هیچ عنوان از پارافینی که قبلا جهت پارافین تراپی سایر نقاط بدن استفاده شده است ، برای پارافین تراپی پوست صورت استفاده نکنید زیرا دارای بار باکتریایی بوده و برای پوست صورت مناسب نیست.

– سعی کنید حتما از دستگاه پارافین تراپی که دمای پارافین ذوب شده را نشان می دهد استفاده نمایید. ولی چنانچه قصد انجام پارافین تراپی صورت در منزل را بدون دستگاه دارید ، از یک دما سنج به منظور اندازه گیری گرمای پارافین وکس استفاده کنید. زیرا این ماده می تواند سبب سوختن پوست شده و آثار مخرب طولانی مدت یا دائمی بجای گذارد.

فیلم آموزش پارافین تراپی صورت

مزایای چشمگیر پارافین تراپی صورت

تمیز کننده منافذ پوست

روغن پارافین دارای ظرفیت حرارتی بالایی بوده و می تواند این حرارت را به مدت طولانی بر روی پوست اعمال کند. حرارت اعمال شده در زمان انجام پارافین تراپی صورت باعث باز شدن منافذ پوست می شود. علت این است که حرارت موجب عرق کردن شده و عرق باعث شل شدن آلودگی و چرب داخل منافذ خواهد شد. این شل شدن سبب می شود که بتوان براحتی آن ها را خارج نموده و منافذ را پاک سازی کرد.

شفاف شدن پوست صورت

حرارت پارافین تراپی رگ های خونی را به سطح پوست نزدیک می کند و این عامل باعث خونرسانی به لایه های سطحی پوست می شود که شفافیت پوست صورت را به همراه خواهد داشت.

رفع چروک

حرارت پایدار و یک دست اعمال شده از طرف پارافین گرم ، سبب کاهش فشار بر روی عضلات سفت شده‌ی صورت که عامل ایجاد چین و چروک پوست هستند می شود. بنابراین پارافین تراپی صورت یک روش عالی برای کاهش فشار و تنش عضلانی صورت و در نتیجه کمرنگ کردن چروک ها است.

آبرسانی عمیق

پارافین به خودی خود نمی تواند یک آبرسان برای پوست باشد. اما در واقع پیش از پارافین تراپی صورت از کرم های مرطوب کننده ، کرم کلاژن و الاستین و روغن ابریشم استفاده می شود. سپس پارافین گرم روی آن قرار می گیرد که سبب باز شدن منافذ پوستی خواهد شد و در نتیجه مواد مرطوب کننده به داخل منافذ و لایه های پایین تر پوستی نفوذ می کند.

آرامش بخش

حرارت پارافین تراپی صورت آرامش بخش است. این کار باعث شل شده و ریلکس کردن عضلات و لایه های پوستی می شود. پارافین تراپی برای خانم های باردار ، افراد مسن و نیز در فصول سرد سال بسیار آرامش بخش خواهد بود.