آیا وازلین برای دندان های ما مفید است؟

حتما شما در سایت های مختلف اینترنتی مطالبی در مورد تاثیرات مفید وازلین برای دندان مطالعه کرده اید. این مطالب با عناوینی همچون : وازلین ، سفید کننده فوری دندان‌ها – زیبایی دندان با وازلین – از وازلین برای سفید کردن دندان‌ها استفاده کنید – استفاده های شگفت انگیز از وازلین برای زیبایی دندان و … در اینترنت خودنمایی می کنند. اما واقعیت چیست؟ آیا جدا وازلین باعث سفید شدن دندان ها می شود یا این مطالب فقط جنبه تبلیغاتی دارند؟

مطالب مرتبط


خواص وازلین برای مو

وازلین برای مژه

وازلین برای ابرو

فواید مصرف وازلین برای صورت


نقش وازلین برای دندان

وازلین یک نوع روغن نفتی با نام اصلی “ژله پترولیوم” است که طی فرایند تقطیر نفت خام ، از آن استحصال شده و پس از تصفیه به بازار عرضه می شود. اصولا روغن ها در مصارف بهداشتی و آرایشی نقش یک محافظت کننده و یا نگهدارنده رطوبت را دارند. به دلیل اینکه روغن و چربی مانند آب تبخیر نمی شود ، با ایجاد یک لایه نازک بر روی پوست یا موی ، از آن در مقابل خشکی محافظت می نماید.

اما نقش وازلین برای دندان چیست؟ 

دندان های ما پس از مدتی به دلیل تشکیل جرمی که حاصل از فعالیت های باکتریایی است ، رفته رفته زرد رنگ شده یا لکه های تیره رنگی بر روی آن ها ایجاد می شود. این آلودگی ها دارای ساختار محکمی بوده و برای از بین بردن آن ها باید مواد شیمیایی خاصی به همراه ساینده های مکانیکی که در دندان پزشکی ها وجود دارد استفاده نمود. بنابراین بسیار ساده لوحانه خواهد بود که انتظار رفع این پلاک را از طریق استفاده از وازلین داشته باشیم.

اصولا روغن وازلین یک ماده محاظت کننده است. مالیدن لایه نازکی از وازلین بر روی دندان ها می تواند باعث شود که غذا و نوشیدنی ها به صورت موفقی ، کمتر سبب تغییر رنگ دندان ها شود. همچنین وجود وازلین مانع از مالیده شده رژ لب به دندان (که منظره نا خوشایندی است) خواهد شد.

اما نوبت به مهم ترین تاثیر وازلین بر دندان ها می رسد. افراد مشهور ، بازیگران ، مانکن ها و سلبریتی ها از وازلین بر روی دندان خود زمانی استفاده می کنند که بخواهند عکس بگیرند یا در میان طرفداران خود حاضر شوند. لایه نازکی از وازلین ، به دندان ها حالتی درخشان می دهد (البته فقط تا زمانی که شسته نشده است).

بنابر مطالبی گفته شده ، مرز بین واقعیت و تبلیغات در زمینه نقش وازلین برای دندان ها مشخص شد. اصولا وازلین برای دندان دارای نقش موقتی بوده و زیبایی ظاهری به آنها می بخشد ، اما باعث سفید شدن دندان ها در اثر رفع جرم نخواهد شد.