ماسک زغال چیست

ماسک زغال که با نام های ماسک سیاه و بلک ماسک Black Mask هم شناخته می شود یکی از بهترین انواع ماسک صورت برای داشتن پوستی شفاف و بی عیب است. چربی ها و مواد زائد به شکل دائمی از منافذ پوستی خارج می شود. در برخی از این منافذ ، مخصوصا آنهایی که بر روی بینی ، چانه و قسمت هایی از پیشانی واقع شده اند ، این چربی با اکسیژن هوا ترکیب می شود و به رنگ تیره در می آید که آنها را با نام جوش سر سیاه نیز می شناسیم.

ماسک زغال برای صورت یا ماسک سیاه دارای مواد چسبنده ای است که پس از قرار گرفتن بر روی پوست و خشک شدن ، آلودگی های پوستی همچون چربی های زائد ، جوش های سر سیاه و سر سفید و مو های ریز را که سبب نا مطلوب دیدن شدن پوست صورت می شود به راحتی از پوست خارج می نماید و بعنوان یک ماسک صورت بسیار کاربردی ، پوست را بسیار شفاف تر و تمیز تر می نماید. البته ماسک زغال فواید دیگری هم دارد از جمله اینکه حاوی یک ماده شیمیایی مفید به نام زغال فعال است (دلیل نام گذاری این ماسک صورت هم وجود همین زغال فعال می باشد) که قابلیت جذب سموم و تاکسین ها از لایه های پوستی را دارد. از طرفی چسبندگی زیاد ماسک سیاه ، آن را قادر می سازد تا لایه های پوست مرده را از روی صورت جدا کرده و در نتیجه یک ماسک لایه بردار نیز محسوب می شود.

ماسك زغال یکی از پر کاربرد ترین انواع ماسک صورت مورد مصرف در سالن های آرایشی است زیرا تاثیرات زیادی در زیبا سازی پوست صورت دارد. اما روش استفاده ساده ماسک زغال سبب شده تا بتوان به راحتی آن را در منزل هم مورد استفاده قرار داد. بعضی از انواع ماسک زغال موجود در بازار حاوی ویتامین های مختلف همچون ویتامین های A و B و E هستند که البته به دلیل اینکه اندازه مولکول ویتامین ها درشت تر از اندازه منافذ پوست انسان است ، بنابراین ویتامین ها جذب نشده و بی فایده خواهند بود و صرفا جهت تبلیغ کالا می باشند.

بعضی از برند های ماسک زغال موجود در بازار:

ماسک زغال فریمن

ماسک زغال لورال

ماسک زغال سودا

ماسک زغال اوریجینز

ماسک زغال آموس وان

ماسک زغال مکس لیدی

ماسک زغال گارنیر

ماسک سیاه جانا

ماسک زغال

طرز استفاده ماسک زغال برای صورت

همانطور که گفته شد استفاده از ماسک سیاه بسیار آسان است. اما باید با انجام کارهایی ، مصرف آن را به عنوان یک ماسک صورت بسیار موثرتر نمود. برای این منظور ، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

۱- قبل از استفاده از بلک ماسک و یا هر نوع ماسک صورت ، آرایش خود را پاک کرده و پوست را با آب گرم و شوینده‌ی مناسب بشویید تا منافذ پوستی به خوبی باز شود و مواد زائد موجود در آن راحت تر تخلیه گردد. برای باز شدن حداکثری منافذ پوستی می توان از دستگاه بخور گرم و یا بخار یک ظرف آب جوش استفاده نمود.

۲- برای پخش کردن ماسک زغال بر روی پوست صورت ، می توانید از یک قلمو استفاده کنید تا یک لایه یک دست روی پوست را فراگیرد. همچنین برای راحتی کار می توانید با انگشت نیز ماسک سیاه را روی پوست صورت خود پخش نمایید. دقت کنید لایه ای یک دست ایجاد گردد و هیچ نقطه ای خالی رها نشود. پوست اطراف چشم ها و دهان بسیار حساس است بنابراین استفاده از ماسک صورت در این نقاط خطرناک خواهد بود.

۳- تا زمان خشک شدن کامل ماسک سیاه بر روی پوست صبر کنید. در طی این مدت در مقابل کولر یا هوای سرد قرار نگیرید زیرا می تواند سبب بیماری شود. خشک شدن کامل ماسک زغال معمولا حدود نیم ساعت زمان می برد.

۴- پس از خشک شدن ، با ناخن گوشه ای از ماسک سیاه را از روی پوست بلند کرده و از همان نقطه و به آرامی شروع به جدا کردن ماسک زغال از پوست صورت خود نمایید.

۵- در نهایت بهتر است با استفاده از یک کرم مرطوب کننده ، پوست صورت را ماساژ دهید تا از پوستی نرم ، شفاف و تمیز لذت ببرید. توصیه می شود هفته ای یک بار از ماسک سیاه استفاده نمایید.

فیلم آموزش استفاده از ماسک سیاه

سوالات رایج در مورد ماسک زغال

چرا ماسک زغال سیاه رنگ است؟

وجود کربن اکتیو به منظور سم زدایی سبب سیاه رنگ شدن آن می شود.

من پوستی چرب و پر جوش دارم ، آیا مصرف ماسک زغال برای من مناسب است؟

ماسک سیاه می تواند چربی های اضافی انباشته شده در منافذ پوست را خارج کرده و در نتیجه زمینه ایجاد جوش های چرکی را کاهش دهد. همچنین از موادی نظیر زغال فعال ، بنتونیت و خاک رس در ساخت این ماسک صورت استفاده می شود که خاصیت جاذب و سم زدا دارند.

پوست من خشک و حساس است. آیا می توانم از ماسک زغال برای پوست خشک استفاده کنم؟

برای پوست های خشک ، توصیه می شود از ماسک سیاه حاوی روغن جوجوبا یا روغن درخت چای استفاده گردد. همچنین پس از مصرف ماسک سیاه ، پوست خود را با کرم مرطوب کننده ماساژ دهید.