پودر سنگ و سنگ شکری و نخودی

به منظور انجام پروژه های ساختمانی از انواع سنگ با دانه بندی های مختلف استفاده می شود. دو نوع عمده دانه بندی سنگ به صورت پودر سنگ و سنگ ریزه (سنگ دانه شکری و نخودی) هستند. بعضی افراد فکر می کنند این دو تفاوتی نداشته و در صورت نبود یکی ، می توان از دیگری سود برد. تفاوت پودر سنگ و سنگ مش بندی در سایز ، عملکرد و کاربرد و حتی قیمت آن است.

تفاوت سایز پودر سنگ و سنگ شکری و نخودی

زمانی که این دو را با هم مقایسه کنیم ، بزرگترین تفاوت در سایز ذرات آن می باشد. سنگ نخودی در سایزها و اشکال مختلفی وجود دارد در حالی که پودر سنگ مانند آرد است و ذرات آن بسیار نرم می باشد. همچنین سنگ دانه بندی رنگ های متفاوتی دارد در حالی که پودر سنگ به دلیل مخلوط شدن مواد آن ، رنگ بسیار یکدستی دارد. پودر سنگ را نیز می توان در مش بندی های مختلف از مش ۵۰ تا مش ۳۵۰۰ دانه بندی کرد اما به دلیل ریزی بسیار زیاد ، با چشم غیر مسلح قابل تشخیص نیست. بیشتر انواع پودر سنگ ، فارغ از رنگ اولیه سنگ آن ، به صورت سفید یا رنگ های بسیار روشن کرم و طوسی دیده می شوند.

کاربرد پودر سنگ و سنگ دانه بندی

سنگ دانه بندی بستگی به نوع سنگی که از آن بدست آمده ، کاربرد های مختلفی دارد. این محصول را می تواند برای زیر سازی جاده ها ، پارکینگ ، شانه خاکی ، ریل راه آهن و پیش از بتن ریزی استفاده نمود. نوع دانه بندی این سنگ ها ، می تواند زیرساختی پایدار و نیز ظاهری زیبا را فراهم آورد. تهیه باغچه و فضای سبز ، زمین های بازی و مناطق پر رفت و آمد از دیگر زمینه های عملکرد آن می باشد.

اما کاربرد های پودر سنگ متفاوت و گسترده تر است. پودر سنگ اعم از پودر سنگ آهک ، پودر سنگ کربنات کلسیم ، پودر سنگ گرانیت ، پودر سنگ مرمر ، پودر سنگ جوشقان و … اکثرا در زمینه ساخت و ساز و شهرسازی مورد استفاده قرار می گیرند. پودر سنگ حتی در تغذیه دام و طیور و کشاورزی هم مصرف می شود. تولید رنگ ، چسب و رزین از دیگر کاربرد های آن می باشد.

تفاوت قیمت پودر سنگ و سنگ نخودی

قیمت سنگ دانه بندی شده در سایز های نخودی و شکری گران تر از پودر سنگ می باشد. علت این امر نیز میزان تولید کمتر و مشکل تر آن نسبت به پودر سنگ است. البته نوع سنگ مصرفی هم در قیمت گذاری آن ماثر می باشد. از نظر بسته بندی هم پودر سنگ حتما باید کیسه گیری شود زیرا بسیار ریز بوده و در حین حمل و نقل ممکن است بخشی از آن در اثر وزش باد و یا منافظ موجود در بخش بار کامیون ، از دست برود. اما سنگ های با سایز درشت تر را کیسه گیری نمی کنند زیرا می تواند موجب پارگی کیسه ها شود.

فروش پودر سنگ و سنگ دانه بندی

کارخانه پودر سنگ سینا تولید ، بزرگترین تولید کننده انواع پودر سنگ و سنگ دانه بندی در کشور بوده و محصولات مختلفی را در سایز ها ، رنگ بندی و کیفیت های مختلف تولید و روانه بازار مصرف می نماید. انواع مختلف سنگ و پودر سنگ آهک ، کربنات کلسیم ، سنگ جوشقان و … از جمله تولیدات این مجموعه است. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید پودر سنگ با ما تماس حاصل فرمایید.