انواع آهک به انگلیسی دارای چه اسامی است؟

آهک به انگلیسی با توجه به نوع آن و فرمول شیمیایی خاصی که دارد ، از نام ها و اصطلاحات مختلفی برخوردار است. در این مقاله اسامی کلیه انواع آهک به همراه فرمول های شیمیایی این مواد معرفی می شود. آهک یک نام عمومی است ولی اصولا دارای انواع مختلف خام و فراوری شده می باشد. ترکیبات مختلف آهک همراه با ناخالصی های گوناگونی که همراه با آن است در نوع فرمول ساختاری و نام گذاری این ماده ماثر خواهد بود.

سنگ آهک

 سنگ آهک در طبیعت یافت می شود و حالت معدنی و خام آهک است. فرمول شیمیایی سنگ آهک خام به صورت کربنات کلسیم بوده ولی ناخالصی های گوناگونی نظیر آهن ، منگنز و … دارد. سنگ آهک به انگلیسی دارای نام Limestone است.

آهک دولومیتی

 آهک دولومیتی همان آهک خام و معدنی است ولی با این تفاوت که فرمول ساختاری آن به جای کربنات کلسیم  به صورت کربنات کلسیم منیزیم است. سنگ آهک دولومیتی دارای خلوص پایین تر و کاربرد های محدود تری نسبت به آهک معمولی است. آهک دولومیتی در انگلیسی Dolomite Lime نامیده  می شود.

آهک پخته | آهک زنده

 از پختن سنگ آهک و کربنات کلسیم استخراج شده از معادن در داخل کوره های آهک پزی و حذف ناخالصی های موجود در آن ، نوعی آهک خالص به نام آهک زنده یا آهک پخته شده به دست می آید.آهک زنده بسیار اکتیو و خالص می باشد و فرمول شیمیایی آن به شکل اکسید کلسیم است. آهک پخته شده یا آهک زنده در انگلیسی با نام Quicklime و یا Calcium oxide معروف است.

آهک کلسینه

 آهک کلسینه همان آهک پخته شده است که با این نام نیز شناخته می شود زیرا عمل پخت آهک را کلسینه شدن هم می نامند. آهک کلسینه به صورت کلوخه های کوچکی است و این نوع آهک به انگلیسی با نام Calcined lime شناخته می شود.

آهک هیدراته | آهک شکفته

آهک هیدراته با اسامی آهک شکفته یا آهک مرده یا آهک آبخورده هم معروف بوده و نوعی آهک فراوری شده از سنگ آهک خام است. آهک هیدراته در اصل از ترکیب آهک زنده با آب تولید می شود و فرمول شیمیایی آن هیدروکسید کلسیم است به همین خاطر آهک هیدراته به انگلیسی با نام های Slaked lime و Hydrated lime و Calcium hydroxide نامیده می شود.