پودر سنگ کربنات کلسیم چیست و چه مصارفی دارد؟

کربنات کلسیم به عنوان یکی از مهم ترین کانی های معدنی دارای مصارف بسیار زیادی است. در صورتی که کربنات کلسیم کوبیده شده و به حالت پودری یا همان پودر سنگ کربنات کلسیم در آید ، کاربرد های آن افزایش پیدا می کند. پودر سنگ کربنات کلسیم در دانه بندی های مختلف از مش ۲۰۰ تا مش ۳۵۰۰ و در سایز میکرون قابل تولید بوده و نوع خالص آن کاملا سفید رنگ است.

انواع مختلف پودر سنگ برای صنایع متفاوت ساختمانی و صنعتی تولید و مصرف می شود. پودر سنگ کربنات کلسیم یکی از پر کاربرد ترین انواع پودر سنگ می باشد زیرا علاوه بر قیمت ارزان ، از ویژگی های مناسب فیزیکی و شیمیایی هم برخوردار است. پودر سنگ کربنات کلسیم را می توان از انواع سنگ های کربناته مانند لایم استون (سنگ آهک) ، کلسیت ، آراگونیت ، تراورتن و … تهیه نمود که هر یک دارای شکل ظاهری و مشخصات مخص به خود است و در صنایع متفاوتی کاربرد دارد.

موارد مصرف پودر سنگ کربنات کلسیم

کاربرد اصلی کربنات کلسیم پودری به عنوان مصالح ساختمانی ، فیلر و رنگ است. پودر سنگ کربنات کلسیم به دلیل ترکیب مناسبی که با دیگر مصالح ساختمانی نظیر سیمان ، ماسه و بتن ایجاد می کند ، در تهیه ملات مورد استفاده قرار می گیرد. در بسیاری از صنایع تولیدی نظیر کاغذ سازی ، رنگ سازی ، تولید چسب و … نیز از پودر کربنات کلسیم به عنوان فیلر یا ماده پر کننده استفاده می شود زیرا علاوه بر مزایایی که در تولید محصولات دارد ، باعث کاهش قیمت تولید نیز می گردد. برخی انواع کربنات کلسیم پودری به حدی سفید رنگ هستند که می توان آن را به عنوان رنگ صنعتی یا پوشش ساختمان ها مصرف کرد.

فروش پودر سنگ کربنات کلسیم

کارخانه پودر سنگ کربنات کلسیم سینا تولید با در اختیار داشتن معدن عظیم کربنات کلسیم و سنگ آهک و همچنین تجهیزات پیشرفته و پرسنل متخصص ، قادر به تولید انواع کربنات کلسیم پودری دردانه بندی های متنوع از مش ۲۰۰ تا مش ۳۵۰۰ می باشد. در صورت تمایل به خرید پودر کربنات کلسیم ، با بخش بازرگانی کارخانه سینا تولید تماس حاصل فرمایید.