معرفی انواع پودر سنگ و کاربرد های آن

انواع متنوعی از سنگ های موجود در معادن را می توان به منظور تولید پودر سنگ کوبش کرد. برخی از مهم ترین انواع پودر سنگ عبارت از پودر سنگ آهک ، پودر سنگ دولومیتی ، پودر سنگ مرمر ، پودر سنگ کربنات کلسیم ، پودر سنگ گرانیت ، پودر سنگ کوارتز و همچنین پودر سنگ های تولید شده از انواع کانی های رسوبی ، دگرگونی و آذرین هستند. هر نوع پودر خاک سنگ دارای ویژگی ها و کاربرد های متفاوتی است.

انواع پودر سنگ

پودر سنگ آهک

پودر سنگ آهک با فرمول شیمیایی CaCO3 یکی از ترکیبات کربنات کلسیم است. پودر سنگ آهک به دلیل مزایای زیادی که دارد به عنوان پر مصرف ترین نوع پودر سنگ در جهان به شمار می رود. پودر سنگ آهک دارای نقش مهمی در تولید ملات ، سیمان و بتن بوده و به میزان زیادی در ساختمان سازی ، جاده سازی ، کشاورزی ، صنایع شیمیایی برای خنثی سازی اسید ها ، فولاد سازی و … می باشد. همچنین صنایع تولید شیشه ، دام و طیور ، آرایشی و بهداشتی ، غذایی ، لعاب سازی و … نیز وابسته به پودر سنگ آهک می باشد.

پودر سنگ گرانیت

گرانیت یک اصطلاح کلی است که در مورد برخی انواع سنگ های دگرگونی استفاده می شود. سنگ هایی نظیر دیوریت ، ریولیت ، بازالت ، پریدوتیت و … در دسته سنگ های گرانیت قرار می گیرد. پودر سنگ گرانیت در دسته سنگ های رنگی مورد استفاده در ساختمان سازی است. پودر سنگ گرانیت پس از پودر سنگ آهک به عنوان پر مصرف ترین پودر خاک سنگ در جهان شناخته می شود.

پودر سنگ دولومیت

سنگ دولومیت نوعی سنگ آهک است که فرمول آن به صورت کربنات کلسیم منیزیم شکل گرفته است. پودر سنگ دولومیتی به اندازه پودر سنگ آهک پر مصرف نبوده زیرا سنگ آهک دارای تاثیرگذاری بیشتری در تولید سیمان و خنثی سازی اسید ها است. سختی سنگ دولومیت حدود ۴ است در حالی که سختی سنگ آهک ۳ می باشد. پودر سنگ دولومیت و پودر سنگ آهک دارای شباهت هایی زیادی با هم هستند و در کاربرد های مشترکی نیز مصرف می شوند.

پودر سنگ مرمریت

سنگ مرمریت دارای شباهت های زیادی با سنگ آهک است. رنگ سفید آن برای تولید پودر سنگ بسیار مناسب می باشد زیرا پودر سنگی سفید و یک دست از آن تولید می شود. کاربرد پودر سنگ مرمر در حذف ناخالصی ها ، تولید فیلتر ، به عنوان پرکن ، صنایع غذایی انسانی و حیوانی ، سفید کاری ، تولید لوازم آرایشی و بهداشتی و … است.

ماسه و کوارتز

کوارتز یکی از فراوان ترین کانی های طبیعی با بالاترین درجه سختی بوده و توسط دستگاه های سنگ شکن قابل خردایش نیست و پودر سنگ آن عموما به صورت طبیعی تولید می شود. کوارتز و شن و ماسه دارای دوام بسیار زیادی هستند. سنگ کوارتز همان شن و ماسه بوده ولی حالت دگرگونی دارد.

پودر سنگ جوشقان و پودر سنگ قم

دو نوع از پر مصرف ترین و پر طرفدار ترین انواع پودر سنگ در ایران عبارت از پودر سنگ قم و پودر سنگ جوشقان هستند. پودر سنگ جوشقان دارای رنگ بسیار سفید و عیار بالایی بوده به طوری که در برخی مناطق کشور به عنوان رنگ مورد استفاده قرار می گیرد.

به اطلاع مصرف کنندگان و کارخانجات سراسر کشور می رساند ، به منظور خرید پودر سنگ در انواع مختلف آن با کیفیت مناسب و قیمت ارزان و در بسته بندی های گوناگون با بخش بازرگانی کارخانه تولید آهک و پودر سنگ سینا تولید تماس حاصل فرمایید.