سود سوز آور چیست ؟

سود سوز آور نام عامیانه و محاوره ای برای ماده شیمیایی سدیم هیدروکسید می باشد. سود سوزآور دارای نام لاتین کاستیک سودا است. کاستیک به معنای سوزاننده بوده و به همین علت آن را در فارسی ، سود سوزاور می نامند. علت سوزاننده بودن و خورندگی این ماده ، خاصیت بسیار قوی قلیایی آن است به طوری که pH سود سوزاور برابر با عدد ۱۴ می باشد. سودسوزاور به دو صورت مایع و جامد تولید می شود که با اسامی سود مایع و سود پرک معروف است.

تولید سود سوز آور

سود سوزاور یکی از پر درخواست ترین مواد شیمیایی در سطح جهان است به طوری که میزان تولید جهانی آن بالغ بر ۶۰ میلیون تن به ازای هر سال می باشد. تولید سود سوزآور نیاز به ماشین آلات خاصی داشته و روش های گوناگونی برای این منظور وجود دارد. ماده اولیه برای تولید سود سوز آور ، نمک سدیم کلراید می باشد و روش صنعتی تولید این محصول به نام روش “کلرآلکالی” مشهور است. سود سوز اور ابتدا به صورت سود مایع تولید می شود ولی به منظور کاهش حجم ، افزایش خلوص و نگهداری آسان تر ، با تبخیر مایعات آن جامد شده و به صورت سود جامد پرک در می آید که به راحتی می توان آن را در کیسه های خاصی بسته بندی نمود.

کاربرد ها و مصارف سود سوز آور

سود سوزآور به علت مزایای فراوان و ویژگی های منحصر به فرد ، جزء پر مصرف ترین مواد شیمیایی به شمار می رود که می توان رد آن را در اکثر صنایع یافت. سودسوزاور به صورت ماده اولیه و یا ماده جانبی در بسیاری از صنایع تولیدی و خدماتی کاربرد دارد. از جمله مهم ترین صنایعی که بیشترین میزان مصرف از سود سوزاور را دارند می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

صنایع کاغذسازی : در فرایند پالپ جهت تولید خمیر کاغذ
صنایع صابون سازی : به عنوان قوی ترین چربی بر برای تولید صابون و شوینده های صنعتی
صنایع پتروشیمی : سود سوز آور جاذب گاز های سمی می باشد برای سولفور زدایی چاه های نفت
صنایع تصفیه آب : از بین برنده عوامل بیماری زا و کاهنده فلزات سنگین موجود در آب
صنایع غذایی : به عنوان شوینده صنعتی میوه و سبزی و در تولید نوشابه ها و صنایع لبنی
صنایع آزمایشگاهی : برای خنثی سازی اسید ها و یا تنظیم اسیدیته
مصارف خانگی : به عنوان یک شوینده ارزان قیمت و بسیار موثر برای امور خانگی و صنایع کوچک

فروش سود سوز آور

به منظور خرید سود سوزآور مایع و جامد در بسته بندی های متنوع ، با کیفیت ممتاز و با ارزان ترین قیمت ممکن با بخش بازرگانی “سینا تولید” تماس حاصل فرمایید. ما تولید کننده و عرضه کننده مرغوب ترین سود سوزاور به منظور مصرف در صنایع و کارخانجات مختلف می باشیم. همچنین در صورت نیاز به خرید سود سوز آور صادراتی ، ما قادر به عرضه این محصول منطبق با برگه آنالیز و مجوز های لازم می باشیم. امکان انجام امور گمرکی و تحویل محصول با شرایط ویژه وجود دارد.