بررسی نقش آهک هیدراته در بهبود دوام مخلوط های آسفالت گرم

آسفالت گرم نوعی آسفالت است که در تولید آن از قیر و مصالح سنگی استفاده و به صورت گرم مورد استفاده قرار گیرد. اسفالت گرم به صورت آسفالت رویه ، آستر ، قیری ، ماسه آسفالت و آسفالت متخلل مصرف می شود. به منظور افزایش دوام آسفالت گرم از آهک هیدراته به عنوان ماده ای با ویژگی های مثبت بسیار زیاد از جمله قیمت ارزان آن سود برده می شود. مصرف آهک هیدراته در آسفالت علاوه بر اینکه کارایی قیر را افزایش می دهد ، همچنین کارکرد های مصالح سنگ دانه را اصلاح می نماید.

آهک هیدراته به عنوان بهترین افزودنی به آسفالت و به عنوان یک ماده ضد عریان کننده بسیار مناسب در صورت مصرف کانی های اسیدی و ذرات خاک رس در مخلوط آسفالت گرم و در حضور رطوبت ، سبب بهبود خواص آسفالت می گردد. از جمله نتایج استفاده از آهک هیدراته می توان به افزایش مقاومت و سختی قیر و خود آسفالت و در نتیجه کاهش گود افتادگی مخصوصا در هوای گرم اشاره نمود. مولکول های آهک هیدراته دارای قطبیت زیادی بوده و با مواد به کار رفته ، واکنش نمی دهد. همچنین سبب افزایش انعطاف پذیری قیر شده و از ایجاد شکستگی در آن جلوکیری به عمل می آورد.

ایجاد واکنش بین مولکول های آهک هیدراته با مولکول های قطبی قیر ، زنجیره وسیعی را ایجاد می کند و حجم ذرات مواد مصرفی را بیشتر کرده و از اتصال ترک های ریز به هم و بزرگ شدن ترک ها و شکستگی ها جلوگیری می شود. استفاده ازآهک هیدراته به علت اینکه یک حجم دهنده ارزان قیمت است ، هزینه های تولید آسفالت و قیر را نیز کاهش می دهد. افزودن مقدار مشخصی آهک هیدراته به آسفالت ، علاوه بر اینکه نسبت مقاوت کششی آن را به میزان چشم گیری افزایش می دهد ، همچنین از عریان شدگی سنگدانه ها و در نتیجه از تخریب آسفالت جلوگیری می کند. افزایش مصرف آهک هیدراته در تولید آسفالت دارای رابطه مستقیمی با افزایش مقاومت در برابر رطوبت دارد.

به اطلاع مصرف کنندگان گرامی و کارخانجات مختلف تولیدی می رساند به منظور خرید آهک هیدراته با خلوص بالای ۹۰ درصد و کیفیت ممتاز ، با بخش بازرگانی کارخانه آهک سینا تولید تماس حاصل فرمایید.