آهک کلوخه ای چیست ؟

عموما در مورد انواع مواد معدنی ، نوع کلوخه ای آن دارای ارزش پایین تری نسبت به نوع پودر شده و دانه بندی می باشد. این امر در مورد آهک نیز موضوعیت دارد. آهک کلوخه ای که البته دارای انواع متفاوتی است ، دارای قیمت نازل تری نسبت به آهک پودری بوده و بیشتر برای صنایعی مناسب است که قصد مصرف آهک ارزان قیمت را دارند.

انواع آهک کلوخه ای

آهک استخراجی از معادن به صورت سنگ و کلوخه است و معمولا از آن به عنوان ماده اولیه برای تولید دیگر انواع آهک نظیر آهک هیدراته و آهک زنده و … استفاده می شود. آهک کلوخه ای خام ، ارزان ترین و البته ناخالص ترین نوع آهک است و در هر نقطه ای از کشور ، از کیفیت متفاوتی برخوردار می باشد. سنگ آهک کلوخه ای خام به دو دسته آهک چرب و آهک کم قوه تقسیم بندی می شود. آهک چرب دارای خلوص بالای اهک بوده و خلوص آن تا ۹۷ درصد هم می رسد.

نوع دیگر آهک کلوخه ، آهک زنده پخته شده است که به آهک کلسینه هم شهرت دارد. آهک کلوخه زنده بر عکس آهک خام از خلوص بالایی برخودار بوده و به آهک خالص مشهور است. از آهک کلوخه ای معمولا برای شکفته کاری و زیر سازی استفاده می شود. این نوع آهک برای شکفته کاری در زمین هایی که دارای دانه بندی نرم و رسی نیستند مناسب است و می تواند فنداسیون مستحمکی ایجاد کند. البته با استفاده از دستگاه های کوبشی و آسیاب های نوین امکان کوبش آهک کلوخه ای وجود دارد تا بتوان آن را در طیف گسترده تری از صنایع مورد استفاده قرار داد.

به اطلاع مصرف کنندگان گرامی آهک در بخش های مختلف صنعتی و ساختمانی می رساند ، کارخانه آهک سینا تولید به عنوان یکی از بزرگ ترین و خوشنام ترین تولید کنندگان آهک کلوخه ای ، سنگ آهک و آهک پودری و میکرونیزه در کشور بوده و امکان تولید انواع آهک مورد نیاز هم وطنان محترم را دارد. برای خرید این محصول با بخش بازرگانی کارخانه آهک سینا تولید تماس حاصل فرمایید.