نکات زیبایی پوست و مو با مواد طبیعی در منزل

استفاده از مواد آرایشی تنها سبب زیبایی ظاهری و موقتی پوست و مو می شود و در صورت عدم انجام آرایش ، فرد روحیه خود را در جامعه از دست می دهد. برای داشتن پوست و موی زیبا و سالم بهتر است از روش های طبیعی و مواد ارزان قیمت و دم دستی استفاده نماییم و نیاز به داروها و مواد آرایشی گران قیمت نیست. با این روش ، علاوه در تضمین زیبایی پوست و مو ، سلامت آن هم حفظ خواهد شد. در ادامه با برخی روش های زیبایی پوست و مو با مواد طبیعی در منزل آشنا می شویم.

بهترین روش های زیبایی پوست و مو با مواد موجود در خانه

کاربرد وازلین برای زیبایی پوست و مو

پوست خشک در معرض ایجاد چین و چروک و پیری قرار دارد. استفاده از مواد شوینده همچون صابون و مواد آرایشی باعث تشدید خشکی پوست صورت می شوند. وازلین یکی از شناخته شده ترین و قدیمی ترین روغن های معدنی برای حفظ رطوبت پوست است. وازلین در اکثر لوسیون های بهداشتی و کرم های نرم کننده وجود دارد و پایه روغنی اصلی این محصولات را تشکیل می دهد. وازلین علاوه بر حفظ رطوبت پوست و کاهش چین و چروک ، همچنین برای پرپشت کردن مژه و ابرو ، پاک کردن آرایش و حفاظت از دندان ها هم کارایی دارد.

از ژل آلوئه ورا غافل نشوید

استفاده از آلوئه ورا برای لطافت و نرمی پوست ، جوانسازی ، رفع چین و چروک ، رفع التهابات ، آبرسانی و درمان جای جوش و آکنه معجزه می کند. ژل موجود در برگ آلوورا خاصیت میکروب کشی ، آبرسانی و ضد التهابی دارد.

بهترین روش استفاده از آن به این صورت است که برگ آلوئه ورا را از وسط باز کرده و ژل آن را توسط قاشق خارج کنید. سپس آن را با کوشت کوب برقی یا میکسر به صورت ژل یک دست دراورده و داخل یک ظرف شیشه ای یا پلاستیکی درب دار بریزید. با این روش می توان ژل آلوورا را برای مدت طولانی داخل یخچال نگهدارید.

نکات زیبایی پوست و مو با مواد طبیعی

رفع پف زیر چشم با چای کیسه ای

بافت و پوست اطراف چشم ، لطیف ترین و حساس ترین بخش صورت بوده و به راحتی در اثر گذر زمان یا فشار های فیزیکی دچار کبودی ، سیاهی و تورم می شود. یکی از آسان ترین و ارزان ترین روش های کاهش پف زیر چشم استفاده از چای کیسه ای است. برای این منظور ، دو عدد چای کیسه ای بابونه یا چای سبز را برای مدت یک دقیقه درون آب داغ قرار داده و سپس خارج کنید. حال باید منتظر بمانیم تا سرد شود. پس از سرد شدن برای مدت ۱۵ دقیقه روی پلک چشم های خود قرار دهید.

تعویض رو بالشی ها بسیار موثر است

استفاده از پارچه های زبر و طرح دار می تواند سبب ایجاد فشار فیزیکی به پوست صورت شود زیرا صورت ما در طول شب برای ساعت های متمادی روی بالش قرار داشته و فشار زیادی را متحمل می شود. همچنین روبالشی ها مستعد جذب مبکروب ها و عوامل قارچی هستند پس برای داشتن پوست و موی زیبا ، همیشه پارچه روبالشی را تمیز نگه دارید.

پاکسازی پوست صورت با روغن بادام

روغن بادام ، بخصوص روغن بادام تلخ خاصیت پاک کنندگی برای پوست و مو دارد و مواد معدنی موجود در آن جذب پوست می شود. مصرف روغن بادام به جای پاک کننده های شیمیایی موجود بازار که باعث خشکی و حساس شدن پوست می گردند ، سبب رطوبت رسانی و تقویت پوست صورت هم خواهد شد.

چای سبز : روشن کننده پوست

برای رفع مشکلات پوستی مختلف مانند خشکی و چین و چروک بهتر است از پاک کننده های طبیعی بعنوان تونر استفاده شود. برای انجام این روش ، مقداری چای سبز را برای مدت پنج دقیقه داخل آب داغ ریخته و پس از خنک شدن ، آن را بوسیله پد به پوست صورت بزنید.

ماسک صورت عسل ، زردچوبه و ماست

این ماسک صورت به دلیل دارا بودن خواصی چون پاک کنندگی ، ایجاد خاصیت قلیایی و استفاده از مواد کاملا طبیعی برای زیبای پوست بسیار مفید است. جهت تهیه این ماسک صورت ، یک قاشق غذاخوری عسل ، یک قاشق غذاخوری ماست و یک یک قاشق چای خوری زرد چوبه را با هم ترکیب نموده و روی پوست تمیز صورت قرار دهید. پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ، با آب سرد بشویید.

پارافین تراپی

پارافین یک روغن معدنی مفید و تهیه شده از مواد هیدروکربنی است. روش پارافین تراپی یا پارافین درمانی یک روش اعمال حرارت موضعی می باشد که امروزه برای جوان سازی پوست صورت کاربرد زیادی دارد. با استفاده از پارافین تراپی می توان منافذ پوست را پاک سازی نموده و جریان خون رسانی به سطوح بیرونی پوست را تشدید نماید که همین امر باعث جوانسازی پوست صورت می شود.

ماسک دارچین و موز برای زیبایی پوست

استفاده از ماسک دارچین و موز برای بهبود جوش و آکنه صورت توصیه شده است. در این روش ، به اندازه یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با مقداری موز و عسل ترکیب کنید و برای پانزده دقیقه روی پوست صورت بگذارید.

درمان موخوره با وازلین

موخوره یکی از مشکلات رایج موی سر است که به دلیل استفاده بیش از حد از رنگ ، مواد شیمیایی ، شامپو های اسیدی و قلیایی و دستگاه های حرارتی مثل سشوار ، ویو و اتو مو ایجاد می شود. موخوره باعث دو شاخه شدن بخش انتهایی مو می گردد. اگر موخوره درمان نشود ، به بخش های بالاتر ساقه مو گسترش یافته و جنس موی سر را سست و ضعیف خواهد نمود. بهترین روش درمان موخوره ، کوتاه کردن نوک مو است اما اگر نمی خواهید موی خود را کوتاه نمایید ، می توانید از وازلین استفاده کنید.

با توجه به این که موخوره در اثر خشکی شدید مو بوجود می آید ، توصیه می شود نوک انگشتان خود را به وازلین آغشته کرده و به نوک موی سر بمالید. با این روش ، آبرسانی مناسبی به موی سر انجام شده و موخوره درمان می شود.

نکات زیبایی پوست و مو با مواد طبیعی

سرکه سیب برای شفافیت مو

سرکه سیب خانگی (غیر صنعتی) یک ماده مناسب برای شفاف سازی و حفظ سلامت موی سر است. سرکه می تواند موی سر را از شلی و بی حالتی خارج کرده و ظاهر محکم تری به آن بدهد. بعد از شستشوی موی های خود با شامپو ، مقداری سرکه سیب در لیوان ریخته و با آب ترکیب نمایید و سپس موی سر خود را با آن آبکشی کنید.

درمان شوره سر با روغن نارگیل

شوره سر یکی از علائم خشکی شدید پوست اسکالپ (پوست کف سر) است. درمان شوره سر به روش های مختلف و با استفاده از مواد شیمیایی و گیاهی متفاوتی انجام می گیرد. یکی از روش های آسان برای این منظور استفاده از روغن های گیاهی مفید مانند روغن نارگیل است. روغن نارگیل می تواند آبرسانی بسیار مناسبی را به پوست کف سر و ساقه موها داشته باشد. ۲ ساعت پیش از حمام ، مقدار کمی روغن نارگیل را به موی خود آغشته کنید.