مش بندی یا Mesh Scale در تولید کربنات کلسیم از اهمیت زیادی برخودار است زیرا هر صنعتی از کربنات کلسیم با مش و سایز خاصی استفاده می نماید. برای مثال مش کلسیم کربنات مورد استفاده در صنایع حفاری چاه نفت و گاز با مش کربنات کلسیم خوراک دام متفاوت است. امروزه به طور معمول از کربنات کلسیم با مش ۵۰ تا مش ۲۵۰۰ استفاده می شود. البته برای مصارف بسیار خاص و نادر می تواند حتی تا مش ۱۲۰۰۰ را نیز تولید کرد که نیازمند روش های پیشرفته تولیدی و سورتینگ است.

مش بندی با اندازه ذرات دارای نسبت عکس می باشد یعنی هر چه عدد مش بالاتر رود ، ذرات ریزتری به دست می آید. اصولا مش بندی بر اساس تعداد سوراخ های موجود در سرند بر اینچ مربع می باشد. واژه مش بندی در مورد کربنات کلسیم به تولید پودر کربنات کلسیم میکرونیزه اشاره دارد.

میکرونیزه کردن کربنات کلسیم عملی هزینه بر و زمان بر است. هر چه مش بالاتری تولید شود (اندازه ذرات ریز تر) فرایند دشوار تر و میزان محصول بدست آمده نیز کمتر خواهد بود. مش بندی کربنات کلسیم برای ۸۰ درصد صنایعی که از این ماده استفاده می کنند معمولا بین مش ۵۰ تا مش ۸۰۰ است. صنایعی که حساسیت زیادی داشته و باید از اندزه ذرات ریز تری برای ترکیبات خود استفاده کنند ، کربنات کلسیم مش ۸۰۰ تا ۲۵۰۰ را به کار می برند. برخی موارد آزمایشگاهی و تحقیقاتی نیز از اندازه ذرات ریزتر هم استفاده می کنند.

مش بندی کربنات کلسیم بر اساس اندازه ذرات آن به میکرون به شرح زیر است:

مش بندی  اندازه به میکرون
مش ۵۰۳۰۰ میکرون
مش ۱۰۰۱۵۰ میکرون
مش ۲۰۰۷۵ میکرون
مش ۴۰۰۳۸ میکرون
مش ۸۰۰۱۸ میکرون
مش ۱۵۰۰۱۱ میکرون
  مش ۲۵۰۰۵ میکرون

به اطلاع مصرف کنندگان کربنات کلسیم در کلیه صنایع مختلف تولیدی و خدماتی می رساند ، به منظور خرید کربنات کلسیم مش ۵۰ تا مش ۳۵۰۰ با بخش بازرگانی کارخانه تولید کربنات کلسیم و آهک سینا تولید تماس حاصل فرمایید تا در اسرع وقت ، با کیفیت ترین کربنات کلسیم با ارزان ترین قیمت در اختیار شما قرار گیرد.