فروش سولفات آهن

برای خرید کود سولفات آهن در تهران ، قزوین ، زنجان ، اصفهان ، مشهد ، قم و سایر شهر های کشور ، با ما در مجموعه تولیدی سینا تولید تماس حاصل نمایید. کارخانه سینا تولید ، تولید کننده سولفات آهن صنعتی و کشاورزی با کیفیت بسیار بالا و قیمت رقابتی می باشد. ما برای تامین نیاز مصرف کنندگان گرامی در سراسر کشور اقدام به تولید سولفات آهن ۷ آبه و همچنین سولفات آهن خشک پودری می نماییم که برای استفاده در کشاورزی ، رنگ سازی ، تصفیه آب و فاضلاب ، آبکاری فلزات ، صنایع روی و … مناسب است. سولفات آهن دو ظرفیتی ۷ آبه آبدار و خشک پودری در کیسه های ۲۵ کیلوگرمی مخصوص ارسال می گردد.

این محصول که با نام فروس سولفات و زاج سبز هم شناخته می شود ، یک کود آهن بسیار موثر است که به دلیل دارا بودن حالت اسیدی ، برای درمان کمبود آهن گیاهان در زمین های شور و آهکی که حاوی عناصری مثل کربنات کلسیم هستند و خاک آنها حالت قلیایی پیدا کرده مناسب است. وجود یون سولفات (بدلیل تولید این محصول با اسید سولفوریک) سبب می شود که سایر عناصر ریز مغذی موجود در خاک مثل منیزیم ، روی و منگنز هم که به دلیل شور و آهکی بودن خاک برای گیاهان قابل جذب نیستند ، به خوبی در دسترس قرار گیرند.

فروس سولفات کشاورزی و صنعتی با نام های مختلف شناخته می شود مثل:

کود سولفات آهن

چرا کود سولفات آهن مهم است؟

سولفات آهن پس از کلات آهن مهم ترین کود شیمیایی برای درمان کلروز یا کمبود آهن در گیاهان است (اگر نمی دانید از کدام یک استفاده کنید ، مقاله سولفات آهن یا کلات آهن – کدام بهتر است؟ را بخوانید). کلروز یا به انگلیسی Chlorosis به حالتی گفته می شود که برگ گیاه قادر به تولید میزان کافی کلروفیل (رنگدانه) نیست. با توجه به اینکه کلروفیل عامل اصلی سبز شدن گیاه می باشد بنابراین در صورت بروز کمبود آهن ، برگ ها رنگ پریده ، زرد و حتی سفید می شوند. این بیماری گیاهی سبب می گردد تا گیاهان و درختان توانایی فتوسنتز کربوهیدرات را از دست بدهند و کم کم نابود شوند. برخی گیاهان در مقابل کمبود آهن بسیار حساس تر هستند مثلا دیده شده که درخت انگور حتی در خاک حاوی مقدار کافی آهن هم دچار کمبود آهن شده است.

آهن فراوان ترین عنصر معدنی موجود در پوسته زمین است. پس چرا گیاهان با کمبود آهن مواجه می شود؟ در ادامه به بررسی علل بروز کلروز در گیاهان می پردازیم.

علت کمبود آهن در گیاهان چیست

علت اصلی بروز مشکل کمبود آهن در گیاهان ، کمبود مواد غذائی تولید کننده کلروفیل است. عوامل موثر برای کلروز و زردی برگ ها به شرح زیر می باشد:

  • فقر خاک و عدم تامین ریزمغذی های ضروری مثل آهن ، منیزیم و روی
  • کاهش غلظت ازت (نیتروژن) خاک
  • وجود میزان زیاد مواد کربناته مثل آهک در خاک که مواد غذائی را از دسترس ریشه خارج می کند
  • شسته شدن خاک در آبیاری غرقابی
  • سفتی بیش از حد خاک که موجب فشرده شدن ریشه درختان و گیاهان شود
  • استفاده از سموم دفع آفات نباتی و علف کش ها
  • وجود برخی گاز های سمی مثل گاز سولفور
  • افزایش غلظت گاز اوزون در مناطق کشاورزی
  • فعالیت برخی باکتری های بیماری زا مثل سودوموناس سیرینگه در خاک کشاورزی
  • وقوع بیماری های قارچی مثل قارچ باکانه برنج

روش درمان کمبود آهن

کمبود آهن در گیاهان یا به علت کمبود آهن موجود در خاک است و یا به دلیل عدم دسترسی گیاهان به آن بخاطر پی اچ بالای خاک یا وجود عوامل زیان آور می باشد. بهترین روش رفع این مشکل استفاده از کود های آهن یعنی کود سولفات آهن و کلات آهن است. همچنین دقت داشته باشید که برای اثر گذاری بیشتر و بهتر کود آهن و تامین تمامی نیاز گیاهان ، آن را به همراه کود حیوانی یا کود آلی و کود ازت استفاده نمایید.

خرید سولفات آهن در تهران ، قزوین ، زنجان ، اصفهان ، مشهد و قم

کارخانه تولید سولفات آهن سینا تولید ، معتبر ترین تولید کننده این محصول برای مصارف کشاورزی ، صنعتی و خدماتی است که محصول خود را برای مصرف کنندگان گرامی به اکثر استان های کشور ارسال می نماید. بسیاری از کشاورزان و صنعتگران در شهر های تهران ، اصفهان ، قم ، مشهد ، قزوین ، زنجان ، تبریز و … از محصول سینا تولید استفاده می نمایند. برای خرید سولفات آهن با بخش بازرگانی پارس شیمی تماس حاصل فرمایید.