با وجود اینکه سود مایع و نوع جامد آن یعنی سود پرک ماده ای بسیار با اهمیت در زندگی صنعتی امروز بوده و کشور های پیشرفته در آمریکای شمالی ، اروپا و آسیای شرقی سرمایه گذاری های عظیمی جهت تولید سود مایع نموده اند ، ولی متاسفانه در کشور ما تولید کنندگان سود مایع بسیار محدود هستند و تعداد آنها به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد. فروش سود مایع در ایران به دلیل تولید میزان مشخص آن معمولا از طریق بورس انجام می شود به این صورت که مصرف کنندگانی که دارای مجوزات لازم برای تولید محصولات مرتبط با سدیم هیدروکسید هستند و یا این ماده به نوعی در خط تولید آن ها استفاده می شود ، باید از طریق حواله بورس اقدام به خرید سود مایع نمایند. به همین علت فروشندگان سود مایع ۵۰ درصد نیز در کشور اندک و محدود هستند.

سود مایع یکی از پر درخواست ترین مواد شیمیایی در جهان است که تولید کنندگان آن با استفاده از تکنولوژی پیشرفته کلر آلکالی اقدام به تولید این محصول می نمایند. با وجود اینکه تکنولوژی کلر آلکالی بر مبنای سه رکن اصلی آب ، نمک و الکتریسیته بنا نهاده شده اما نیازمند تجهزات پیشرفته ای جهت تبدیل این مواد اولیه به سود مایع و دیگر محصولات جانبی می باشد. به دلیل عدم سرمایه گذاری کافی بر روی کارخانجات و زیر ساخت ها ، تولید این محصول در حال حاضر بخصوص در بخش خصوصی چندان در کشور فراگیر نشده است.

فروشندگان سود مایع چگونه این محصول را می فروشند؟

بزرگ ترین تولید کننده سود مایع در ایران که تقریبا تمامی نیاز کشور به سود سوز آور را تامین می نماید ، مجموعه تولید سود مایع پتروشیمی اروند یا همان سود مایع بندر امام است. فروش سود مایع اروند تنها به مصرف کنندگان اصلی و آن هم توسط حواله بورس صورت می گیرد بنابراین بسیاری از مصرف کنندگان قادر به تهیه این محصول نخواهند بود. با این حال برخی که دارای حواله بورس می باشند ، نیاز مازاد خود را توسط فروشندگان سود مایع در بازار مصرف عرضه می نمایند.

روش خرید این محصول از فروشندگان سود مایع  ۵۰ درصد به این شکل است که می توان آن را به دو صورت عمده یا خرده تهیه نمود. فروش عمده که حمل آن مستقیما از درب پتروشیمی انجام می شود ، در داخل تانکر های ۲۵ تنی است. این تانکر ها از جنس استیل هستند و سود مایع موجود در آنها فله می باشد و باید از طریق پمپ در داخل مخزن خریدار محصول تخلیه شود.

برخی فروشندگان سود مایع اقدام به فروش خرده این محصول هم می نمایند زیرا همه خریداران دارای مخزن نبوده و یا به مقدار کمتری نیاز دارند. در این مورد سود مایع داخل بشکه های ۲۲۰ لیتری غیر فلزی بسته بندی می شود.

گروه سینا تولید یکی از فعال ترین فروشندگان سود مایع در ایران است که نیاز بسیاری از مصرف کنندگان این محصول را تامین می نماید. ارسال بار سود مایع به شکل عمده و خرده به کلیه نقاط کشور با نازل ترین قیمت توسط این مجموعه انجام می گیرد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر یا خرید سود مایع با ما تماس حاصل نمایید.