زیبایی ، شادابی و روشن شدن پوست صورت

تیره بودن پوست صورت می تواند به دلیل فاکتور های مختلفی مانند در معرض آفتاب قرار داشتن ، آلودگی ، سبک زندگی نادرست ، مصرف داروهای مختلف و یا حتی استرس باشد. داشتن پوستی روشن و شاداب رویای هر کسی است. اکثر افراد در بازار به دنبال کرم روشن کننده پوست و یا لوسیون سفید کننده پوست صورت هستند اما معمولا این محصولات بر خلاف ادعای تولید کنندگان ، تاثیر نداشته و به دلیل دارا بودن مواد شیمیایی به پوست آسیب وارد می کنند. در این مطلب به ۱۶ روش طبیعی و خانگی برای روشن شدن پوست و شادابی و زیبایی آن اشاره می کنیم. البته نمی توان انتظار تغییر رنگ پوست از سبزه به سفید را داشت بلکه می توانیم به روشن ترین سطح از رنگ طبیعی پوست خود دست یابیم. این موارد به شرح زیر است:

۱- به اندازه کافی بخوابید

روشن کننده پوست

شاید عجیب به نظر برسد اما کم خوابی (خواب کمتر از ۷ تا ۹ ساعت در شبانه روز) به پوست بدن آسیب وارد می کند. بدن ما نیاز به زمان کافی برای استراحت دارد تا قادر به روشن شدن پوست باشد. در زمان خواب بدن قادر به خونرسانی مناسبی به پوست است که همین عامل سبب افزایش سطح سلامت پوست می شود. اما اگر خواب کافی و مناسب نداشته باشید پوست صورت حالت افتاده پیدا کرده و اطراف چشم ها هم حلقه های تیره ایجاد خواهد شد.

۲- آب کافی بنوشید

روشن کننده پوست

رسانیدن میزان کافی آب به بدن باعث آبرسانی و درخشانی پوست می شود. میزان کافی آب در افراد مختلف متفاوت است و دریافت آن می تواند بدن را هیدراته کند. میزان کافی آب سبب بهبود بافت و ظاهر پوست شده و مواد سمی را از پوست خارج می کند.

۳- از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

روشن کننده پوست

ما باید از پوست خود در برابر اشعه زیان بار نور خورشید در خارج از خانه و حتی در محیط منزل بخوبی محافظت نماییم. به همین منظور کرم ضد آفتاب را به قسمت هایی که در معرض آفتاب قرار دارد اعمال نموده و از عینک آفتابی و لباس های مناسب برای پوشش مناسب پوست در مقابل نور خورشید استفاده کنید.

۴- کرم مرطوب کننده مصرف کنید

روشن کننده پوست

توصیه می شود برای دو مرتبه در روز از کرم مرطوب کننده مناسب با پوست خود و یا روغن های مخصوص استفاده نمایید. مرطوب کردن پوست به درمان خشکی و پوسته پوسته شدن کمک کرده و موجب روشن شدن پوست می گردد. آبرسانی مناسب سبب بهبود کیفیت پوست خواهد شد.

۵- ماسک صورت عسل و روغن زیتون

روشن کننده پوست

برای روشن شدن پوست از ماسک صورت عسل و روغن زیتون استفاده کنید. این ماسک صورت را از ترکیب ۲ قاشق چای خوری روغن زیتون و یک قاشق چایخوری عسل تهیه نموده و برای دو دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید. اگر پوست چرب دارد ، ۲ قطره آب لیموترش تازه به آن اضافه نمایید. بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشوئید. این ماسک صورت خانگی باعث درخشان و سفید شدن پوست دست و صورت می شود.

۶- بخور دادن صورت

روشن کننده پوست

بخور دادن صورت یک روش پاک سازی عمیق پوست از طریق باز شدن منافذ و خارج سازی آلودگی ها است. ولی برای بخور دادن صورت بجای آب معمولی ، برگ لیمو را در آب بجوشانید و مقداری اکالیپتوس به آن بیفزایید. بخور دادن پوست برای مدت دو دقیقه با برگ لیمو باعث رسانیدن ویتامین C می شود.

۷- گلاب موثر است

روشن کننده پوست

گلاب خواص ضد التهابی دارد و قرمزی پوست را کاهش می دهد. برای روشن شدن پوست صورت و دست خود ، گلاب سرد را روی پوست خود اسپری کنید. بهترین روش در مورد گلاب این است که آن را روزانه مصرف نمایید.

۸- پوست خود را لایه برداری کنید

روشن کننده پوست

برای خلاص شدن از شر پوست مرده باید از روش لایه برداری یا Exfoliation روزانه استفاده نمایید. یک لایه بردار خوب خانگی برای این کار ، ترکیب ۲ قاشق چای خوری آرد برنج با مقداری روغن نارگیل است. این ترکیب را روی پوست خود بمالید تا سبب روشن شدن پوست شود.

۹- وازلین برای پوست

روشن کننده پوست

خشکی پوست یکی از عوامل کدر و تیره شدن پوست است زیرا یک لایه پوست مرده ایجاد کرده و مانع از درخشندگی پوست خواهد شد. وازلین یکی از بهترین مواد برای رفع خشکی پوست است. این ماده در تولید اکثر کرم ها و لوسیون ها استفاده می شود. می توانید وازلین را با آب لیمو ترکیب نمایید تا مانع از ایجاد آکنه شود.

۱۰- ماسک صورت خانگی

روشن کننده پوست

یک ماسک صورت خانگی روشن کننده را از ترکیب کره ، ۲ قاشق چای خوری موز له شده و یک قاشق چای خوری عسل تهیه نموده و روی پوست صورت ماساژ دهید. پس از چند دقیقه با پارچه تمیز آن را پاک کنید. این ماسک خانگی برای بهبود بافت و روشن شدن پوست مناسب است.

۱۱- ماسک صورت پوست پرتقال

روشن کننده پوست

برای سفید شدن پوست صورت می توانید از ماسک پوست پرتقال استفاده کنید. پوست یک پرتقال را رنده کرده و با اندکی شیر سرد ، یک ماسک صورت خمیری تهیه نموده و روی پوست صورت و گردن قرار دهید. این ماسک را دو بار در هفته استفاده نمایید تا پوستی روشن و سفید داشته باشید.

۱۲- ماسک روشن کننده صورت بسازید

روشن کننده پوست

۲ قاشق چای خوری پودر پوست پرتقال یا پودر پوست لیمو را با یک قاشق چای خوری جوش شیرین ، یک قاشق چای خوری عسل و ۲ قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کنید . خمیر بدست آمده را برای روشن و سفید کردن شدن پوست و کمرنگ نمودن رنگدانه ها و حتی روشن شدن مو های خورد استفاده نمایید.

۱۳- آلوئه ورا ; دکتر پوست

روشن کننده پوست

۲ قاشق چایخوری ژل آلوورا را با نصف قاشق چایخوری زردچوبه و یک قاشق چایخوری عسل ترکیب کرده و یک ماسک صورت حرفه ای درست کنید. این ماسک را برای روش شدن پوست به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه روی پوست قرار داده و سپس بشویید. این ماسک باعث افزایش انعطاف پذیری پوست می شود.

۱۴- ماسک خیار ; ساده و موثر

روشن کننده پوست

برای روشن شدن پوست ، خیار را له کنید و بعد از ترکیب با پوست لیمو ، روی پوست صورت قرار دهید و سپس پوست خیار را روی آن بگذارید. این ماسک صورت را پس از ۱۵ دقیقه تا نیم ساعت بشوئید.

۱۵- سرکه سیب یک تونر طبیعی

روشن کننده پوست

برای تهیه یک تونر طبیعی سرکه سیب و گلاب را به نسبت مساوی ترکیب نموده و با استفاده از یک پارچه پنبه ای ، پوست خود را با آن مرطوب نمایید و پس از ۲ دقیقه بشوئید. ترکیب گلاب و سرکه سیب به دلیل از بین بردن آلودگی ها و پوست مرده ، برای روشن شدن پوست بسیار موثر است و شادابی و زیبایی خاصی به پوست می بخشد.

۱۶- روشن شدن پوست با تخم مرغ

روشن کننده پوست

سفیده تخم مرغ تاثیر فوق العاده ای بر پوست دارد. تخم مرغ تاثیر قابض داشته و با جمع کردن منافذ و جمع کردن پوست باعث روشن شدن پوست می شود. برای تهیه یک ماسک سفید کننده صورت ، ۲ قاشق چایخوری پودر ذرت و یک سفیده تخم مرغ را ترکیب نموده و روی پوست قرار دهید. برای درمان آکنه ها می توانید مقداری آب لیموترش تازه هم به آن اضافه کنید.

منابع :

india.com

stylecraze.com