فرایند تولید آهک هیدراته چگونه است؟

آهک هیدراته یک جامد شیمیایی سفید رنگ با حالت پودری و با pH تقریبا قلیایی است. با توجه به کاربرد های بسیار فراوان آهک هیدراته در زندگی انسان در این مقاله به بررسی فرایند تولید آهک هیدراته می پردازیم. ماده اولیه مورد نیاز برای تولید آهک هیدراته ، سنگ آهک Limestone  موجود در معادن است که با نام کربنات کلسیم Calcium Carbonate شناخته می شود. ابتدا باید سنگ آهک را از وجود ناخالصی های مختلف نظیر مواد کربناته پاک سازی نمود. این کار به روش پخت آهک در کوره های آهک پزی سنتی و صنعتی انجام می شود. مرحله بعد آبدار کردن آهک خالص است که اصطلاحا این روش را شکفته کردن یا هیدراته کردن می نامند. آهک هیدراته با نام های دیگری هم شناخته می شود که به آهک شکفته و یا آهک مرده معروف است.

فرایند هیدراته کردن آهک خالص را می توان به دو روش انجام داد. روش اول و راحت تر این است که به صورت مستقیم بر روی آهک خالص آب بریزیم. این روش با اینکه آسان تر بوده و سریع تر و ارزان تر انجام می شود ولی  کیفیت تولید آهک هیدراته را کاهش می دهد زیرا اهک علاقه زیادی به جذب گاز دی اکسید کربن محیط دارد و با این کار ، بخشی از محصول به کربنات کلسیم تبدیل شده و خلوص نهایی آهک هیدراته به شدت کاهش می یابد.

روش دوم تولیدآهک هیدراته اما به وسیله دستگاه مخصوصی می باشد که برای این منظور طراحی شده است. دستگاه مخصوص ، سیستم هیدراسیون نام دارد و روش کار آن به این صورت است که آهک پخته شده را در یک محیط بسته توسط بخار آب جوش هیدراته می کند. استفاده از سیستم هیدراسیون برای تولید اهک هیدراته موجب می شود کمترین میزان ناخالصی وارد پروسه تولید شده و کیفیت آهک هیدراته نهایی بالا باشد. خلوص آهک هیدراته در این روش عموما بین ۹۲ درصد تا ۹۵ درصد خواهد بود و پودری کاملا سفید و یک دست را در اختیار ما قرار می دهد که برای استفاده در کلیه صنایع مناسب است.

کارخانه آهک هیدراته سینا تولید نیز از همین فرایند تولید آهک هیدراته استفاده نموده و به علاوه دارای معدن سنگ آهک بسیار خالصی است. در نتیجه محصولی ممتاز و با کیفیت را اختیار مشتریان خود قرار می دهد. در صورتی که تمایل به خرید آهک هیدراته دارید با بخش بازرگانی کارخانه آهک سینا تولید تماس حاصل فرمایید.