ماسک بنتونیت به عنوان بهترین ماسک صورت درمان جوش و آکنه

بنتونیت در طول تاریخ و در فرهنگ های مختلف به دلیل مواد مغذی آن و به منظور دفع سموم بدن استفاده می شده است. حتی بسیاری از حیوانات هم از خاک رس بنتونیت به منظور دفع سموم و رهایی از بیماری ها تغذیه می کنند. امروزه هم بنتونیت خاک رس برای سم زدایی بدن و به خصوص پاک سازی پوست و زیبایی پوست و مو با مواد طبیعی به شکل ماسک صورت استفاده می شود. ماسک بنتونیت با جذب و خارج کردن سموم و آنزیم های زیر پوست که عامل ایجاد جوش صورت و آکنه است به درمان و زیباسازی پوست کمک می کند. همچنین این ماده دارای خاصیت نرم کنندگی بوده و سبب لطافت پوست می شود. بنتونیت خاک رس یکی از رموز چگونه جذاب باشیم است.

ویدیو آموزش ماسک صورت بنتونیت خاک رس برای درمان جوش و آکنه

 

 

بنتونیت خاک رس چیست؟

خاک بنتونیت در کشور ما با نام گل سرشوی هم شناخته می شود زیرا سبب تمیزی و نرمی موی سر می گردد و یکی از کارامد ترین و قوی ترین انواع خاک رس است. بنتونیت را می توان به صورت ماسک به منظور حفاظت از پوست استفاده کرد. بنتونیت برای تهیه ماسک خانگی بهتر است کرم رنگ یا سفید رنگ ، دارای حالت کاملا پودری و بی بو باشد. بنتونیت کلسیم دار برای تهیه ماسک صورت مناسب تر است. این خاک از خاکستر آتشفشان ها تولید شده و یک خاک جاذب فوق العاده قدرتمند می باشد به طوری که می تواند تا ۱۵ برابر حجم اولیه خود ، آب و مایعات جذب کند.

ماسک بنتونیت, ماسک صورت, ماسک برای جوش صورت,

روش تهیه و مصرف ماسک بنتونیت

اگر قصد دارید با موارد مصرف بنتونیت در زیبایی خود آشنا شوید ، مقاله‌ی ۱۰ کاربرد خانگی خاک رس برای زیبایی و سلامت صورت و بدن را مطالعه نمایید. حال به معرفی مواد و وسایل مورد نیاز و روش تهیه ماسک خاک رس خانگی می پردازیم.

۱- سه قاشق غذاخوری خاک رس بنتونیت را در یک ظرف تمیز یا کیسه پلاستیکی بریزید. به هیچ وجه از ظروف فلزی استفاده نکنید زیرا با ایجاد تغییرات الکتریکی در خاک رس بنتونیت که نقش اساسی در جذب سموم دارد ، آن را بی اثر می کند.

۲- به اندازه خاک بنتونیت ، مخلوطی از سرکه سیب و آب جوشیده خنک شده را به نسبت مساوی با آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا مخلوط ایجاد شده مانند ماست شل شود.

۳- بهتر است چند قطره گلاب هم در این مخلوط بریزید چون گلاب هم آن را خوش بو و دلپذیر می کند و هم خاصیت قابض برای منافذ پوستی دارد.

۴- صورت خود را به خوبی با آب و صابون شسشتو دهید و اجازه دهید خشک شود.

۵- با استفاده از یک فرچه آرایشی ، ماسک بنتونیت را به صورت لایه ای نازک و یک دست روی پوست صورت قرار دهید. توده های ایجاد شده داخل مخلوط را جدا کنید.

۶- به مدت نیم ساعت تا یک ساعت نیم طول می کشد تا ماسک صورت بنتونیت کاملا خشک شود. ماسک خاک رس مثل یک اسفنج عمل کرده و با جذب رطوبت متورم می شود. در حین خشک شدن ماسک بنتونیت به هیچ عنوان صورت خود را تکان ندهید ، نخندید و حتی حرف نزنید. زمانی که ماسک صورت خشک شد ، حسی شبیه تپش نبض و نوعی مکش روی پوست خود احساس می کنید. این حس به دلیل مکش سموم ، چربی ها و دیگر مواد زائد موجود در منافذ پوست توسط بنتونیت است.

۷- با استفاده از آب ولرم به خوبی ماسک بنتونیت را از روی پوست صورت پاک کنید. از یک صابون یا شوینده ملایم هم می توان برای این منظور استفاده کرد. معمولا پوست صورت قرمز می شود که این امر به دلیل مکش منافذ پوستی بوده و پس از چند ساعت قرمزی بر طرف خواهد شد.

بهتر است هفته ای یک بار از ماسک بنتونیت به عنوان یک ماسک صورت بسیار عالی برای درمان جوش و نقاط سر سیاه و کنترل چربی پوست استفاده کنید.

ماسک بنتونیت, ماسک صورت, ماسک برای جوش صورت,

مزایای استفاده از ماسک بنتونیت

  • ماسک خاک رس و گلاب منافذ پوست را از مواد زائد و چربی های اشباع شده در آن پاک سازی می کند.
  • ماسک صورت بنتونیت از تولید بیش از حد چربی جلوگیری می نماید.
  • ماسک خاک رس و سرکه سموم موجود در زیر سطح پوست که سبب ایجاد جوش و آکنه می شود را خارج می سازد.
  • این ماسک صورت ، پوست را نرم کرده و آن را درخشان می کند.
  • ماسک ضد جوش سبب کاهش آثار اسکار های پوستی می شود.
  • ماسک بنتونیت کاملا بی خطر بوده و برای استفاده هر نوع پوستی مناسب است.
  • ماسک خاک رس خانگی موجب بازسازی بافت های پوست می شود.

 

سوالات متداول

بنتونیت با خاک رس فرق دارد؟

خاک رس به کانی‌های طبیعی گفته می‌شود که با افزودن رطوبت کافی حالت پلاستیک پیدا می‌کنند و با خشک شدن این خاصیت از بین می رود. خاک رس انواع مختلفی دارد که یکی از بهترین آنها همان بنتونیت است.

ماسک بنتونیت خاک رس چه مدت باید روی پوست صورت باقی بماند؟

بنتونیت خاصیت جاذب دارد و هر چه بیشتر روی پوست باقی بماند، سموم داخل پوست را بیشتر جذب می کند. اگر برای نرمی پوست از این ماسک صورت استفاده می کنید ، به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کافی است. اما اگر برای درمان جوش آن را تهیه کردید ، به مدت نیم تا یک ساعت روی پوست صورتتان بماند.

چه نوع بنتونیتی برای تهیه ماسک صورت مناسب است؟

رنگ خاک رس بنتونیت برای ماسک صورت اهمیتی ندارد و از همه انواع آن می توان استفاده نمود. اما بهترین نوع برای رفع سموم پوستی ، بنتونیت کلسیمی است زیرا قدرت بالایی در جذب یون ها و سموم دارد.

خاک رس بنتونیت را از کجا تهیه کنیم؟

بنتونیت خاک رس با نام گل سرشوی هم شناخته می شود. این ماده را می توان از عطاری ها تهیه نمود.