مزایای شگفت انگیز استفاده از وازلین برای پوست صورت

خشکی زیاد پوست یکی از عوامل ایجاد ترک و پیری پوست صورت می باشد و راه درمان آن حفظ رطوبت بر سطح خارجی آن و تامین چربی مورد نیاز پوست است. وازلین (ژله پترولیوم) یک روغن حاوی پارافین مومی است که با ایجاد یک لایه سطحی ، رطوبت را بر روی سطح پوست حفظ کرده و خشکی را بر طرف می کند. وازلین بخصوص برای برخی مناطق پوست نظیر دور چشم ها و یا دور لب که بیشتر مستعد ایجاد چین و چروک هستند می تواند مفید واقع شود. وازلین درمانی همچنین به جوان سازی پوست صورت نیز کمک زیادی می کند.

مطالب مرتبط


خواص وازلین برای مو

وازلین برای ابرو

وازلین برای مژه


 

یکی دیگر از فواید مصرف وازلین برای صورت به عنوان ماسک صورت است به این شکل که ترکیبی از وازلین با یک نوع ماده ساینده طبیعی نظیر نمک یا شکر تهیه کرده و بعنوان اسکراب بر روی صورت مالش دهید تا پوست مرده سطحی را حذف کند. همچنین توصیه می شود پیش از استفاده از کرم برنزه ، مقدار کمی وازلین به پوست بمالید تا کرم برونزه به شکل یک دست تر و نرمتری بر روی پوست صورت پخش شود.

وازلین در آرایش صورت نیز دارای کاربرد های جالبی می باشد. مثلا اگر قبل از آرایش دور چشم ، مقدار اندکی وازلین بر روی پوست صورت بمالید ، آرایش صورت شما هم دوام بیشتری خواهد داشت و هم می تواند از ایجاد تحریکات پوستی جلوگیری کند. وازلین در پاک کردن آرایش صورت هم بکار می رود. با وجود اینکه پاک کردن آرایش مخصوصا بعد از مدت طولانی که بر روی پوست قرار داشته باشد ، کاری سخت و زجرآور است ولی با استفاده از وازلین می توان به راحتی وازلین را از روی پوست پاک کرد. حتی مواد آرایشی ضدآب نیز با این روش به سهولت از روی پوست صورت پاک می شود.

وازلین یکی از روغن های مفید برای درمان ترک ، خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها است. خشکی لب بخصوص در فصول سرد سال ، یکی معضلات جدی برای زیبایی صورت محسوب می شود. استفاده از وازلین یک راهکار مطمئن برای داشتن لب هایی بدون ترک و تازه است.

وازلین علاوه بر اینکه یک حالت دهنده ابرو است ، همچنین می تواند سبب تقویت و پرپشت شدن ابرو ها هم بشود. امروزه در بسیاری از آرایشگاه های مردانه بجای استفاده از کف اصلاح ، از وازلین به عنوان یک روان کننده مناسب برای اصلاح استفاده می کنند زیرا علاوه بر اینکه ایجاد آکنه را کاهش می دهد ، از خراشیده شدن جوش های قبلی هم جلوگیری می کند. از دیگر فواید مصرف وازلین برای صورت ، در تسکین سوزش و آثار آفتاب سوختگی است.

آیا وازلین برای صورت ضرر دارد ؟

برخی معتقدند که وازلین باعث سیاه شدن صورت می شود یا ایجاد جوش بر سطح پوست را افزایش می دهد. ذکر این نکته اهمیت دارد که وازلین بیس اصلی اکثر مواد آرایشی و بهداشتی پایه روغنی می باشد بنابراین احتمال اینکه برای پوست انسان تحریک کننده باشد اندک است. اما باید توجه داشت که اگر وازلین به مدت طولانی بر روی پوست صورت باقی بماند (مخصوص با ضخامت زیاد) ، ممکن است با جذب آلودگی ها ، دود و گرد و خاک موجود در محیط ، حالت کثیف و تیره به خود گرفته و به نظر آید که پوست صورت سیاه شده است. به همین علت توصیه می شود در صورت تمایل به مصرف وازلین ، شب هنگام پیش از خواب آن را استفاده کنید و صبح روز بعد به خوبی بشویید.