قیمت کربنات کلسیم

قیمت کربنات کلسیم در کشور بر اساس فاکتور های مختلفی ماثر بر آن مشخص می گردد. قیمت فروش کربنات کلسیم به دلیل تنوع فراوانی که در تولید و کیفیت این محصول وجود دارد ، از تنوع زیادی برخوردار است. کربنات کلسیم دارای گستره بزرگی از کاربرد در بخش های صنعتی ، دارو سازی و خوراکی می باشد. این ماده مهمترین منبع تامین کلسیم مورد نیاز برای انسان و دام است. همچنین در صنایع ساختمانی و راه سازی هم جزو مصالح ضروری می باشد.

مهم ترین عامل ماثر بر قیمت کربنات کلسیم را می توان دانه بندی و سایز ذرات آن دانست. هر چه دانه بندی ذرات در تولید کربنات کلسیم ریز تر باشد ، قیمت آن افزایش می یابد زیرا پروسه تولید آن سخت تر و طولانی تر می شود. ارزان ترین کربنات کلسیم که معمولا کیفیت پایین تر و دانه بندی درشت تری دارد ، در صنعت ساختمانی مصرف می گردد. اما بسیاری از صنایع همچون تولید رنگ و رزین و برخی کالاهای حساس تر نظیر کاغذ و مقوا نیازمند کربنات کلسیم با کیفیت بالا و مش بندی ریزتر هستند. گران ترین کربنات کلسیم در داروسازی و صنایع غذایی مصرف می شود که بالاترین کیفیت ، غنی ترین میزان کلسیم و ریزترین دانه بندی را دارد.

عوامل ماثر بر قیمت کربنات کلسیم

معادن کربنات کلسیم دارای سنگ های حاوی درصد های مختلف کلسیم هستند. میزان خلوص این سنگ ها دارای تاثیر زیادی در کیفیت محصولات تولید شده از آنها خواهد بود. میزان کلسیم موجود در کربنات کلسیم می تواند بین ۵ تا ۹۹ درصد باشد و مسلما هر چه از نظر کلسیم غنی تر باشد ، گران تر نیز خواهد بود. البته امکان فراوری کربنات کلسیم نیز وجود دارد. کربنات کلسیم فراوری شده که بر اثر اعمال حرارت زیاد تولید می گردد ، آهک نام دارد. آهک تولید شده به صورت آهک زنده و آهک هیدراته در صنایع ساختمانی و تصفیه آب به کار گرفته می شود.

دیگر عامل ماثر بر قیمت کربنات کلسیم ، دانه بندی یا اصطلاحا مش بندی آن است. کربنات کلسیم معمولا بصورت کلوخه ، پودری و میکرونیزه تولید و به بازار مصرف عرضه می شود. مش یک اصطلاح است که به تعداد منافذ توری های سرند اطلاق می گردد. به ذرات ریزتر از مش ۲۰۰ ، میکرونیزه گفته می شود. کربنات کلسیم صنعتی معمولا از مش ۵۰ تا مش ۲۵۰۰ تولید شده و در صنایع گوناگون به عنوان فیلر مصرف می  گردد.

قیمت کربنات کلسیم

قیمت کربنات کلسیم سینا تولید

کارخانه کربنات کلسیم سینا تولید به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده کربنات کلسیم و آهک در مرکز کشور ، دارای سابقه طولانی در زمینه تولید این محصول در دانه بندی شکری ، پودری و میکرونیزه است. انواع گوناگون کربنات کلسیم از سنگ های کوبیده شده از مناطق مختلف کشور ، به صورت فله ای و بسته بندی و مناسب جهت مصرف در صنایع گوناگون در این مجموعه تولید می شود. قیمت کربنات کلسیم سینا تولید به دلیل بهره گیری از تجهیزات پیشرفته و نیز معادن اختصاصی و با کیفیت ، بسیار ارزان و رقابتی است.

به منظور دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد قیمت کربنات کلسیم ، آشنایی با انواع مختلف آن ، اخذ مشاوره در زمینه نوع کربنات کلسیم مصرفی در صنایع گوناگون و نیز خرید محصول به صورت فله و کیسه ای ، با بخش بازرگانی کارخانه کربنات کلسیم و آهک سینا تولید تماس حاصل نمایید.