معرفی پودر سنگ جوشقان

هر سنگی که کوبیده شده و به صورت پودر سنگ تبدیل می شود دارای رنگ و ویژگی های مختص به خود می باشد. در برخی از صنایع اما رنگ و خلوص پودر سنگ اهمیت زیادی دارد ، در اینجاست که صحبت از پودر سنگ جوشقان به میان می آید. سنگ جوشقان به لحاظ نوع ساختمان مولکولی و بلور های تشکیل دهنده ، بسیار شبیه به سنگ مرمر است. کاربرد اصلی پودر سنگ جوشقان در نما سازی ساختمان ها می باشد زیرا ملات تهیه شده توسط آن بسیار یک دست ، سفید و مستحکم بوده و پس از خشک شدن نیز ترک خوردگی و شکستن در ساختار آن به چشم نمی خورد. پودر سنگ جوشقان به عنوان بهترین ترکیب با سیمان سفید شناخته می شود زیرا رنگ سفید چشم نواز و دانه بندی مناسبی داشته و مقاومت سیمان سفید را افزایش می دهد. از جمله ویژگی های مطلوب سنگ جوشقان می توان به رنگ سفید و ثابت آن اشاره نمود که پس از سالها بدون تغییر باقی می ماند و در مقابل عوامل محیطی چون سرما و گرما و بارش مقاوم است به همین دلیل در شهر های شمالی کشور از پودر سنگ جوشقان به عنوان رنگ برای ساختمان ها استفاده می کنند.

پودر سنگ جوشقان

کاربرد های پودر سنگ جوشقان

همانطور که گفته شد سنگ جوشقان دارای مزایای مختلفی مانند رنگ سفید و ظاهری یک دست ، مقاومت بالا و ترکیب پذیری عالی با دیگر مصالح ساختمانی همچون سیمان سفید است. این عوامل سبب شده در صنایع مختلفی مانند اجراء نمای ساختمان ها ، سنگ فرش ، مجسمه سازی ، تهیه برخی انواع چسب کاشی ، ساخت سنگ های زینتی و یا به عنوان جایگزینی برای گچ کاری در مناطق پر باران کاربرد داشته باشد. پودر سنگ جوشقان یکی از افزودنی های بتن است زیرا علاوه بر کاهش هزینه تولید بتن ، موجب افزایش مقاومت و کاهش امکان ترک خوردگی در آن می شود. در دوغاب دهی و پوشش شیار ها در کاشی کاری و سرامیک کاری حمام و دستشویی با سیمان سفید به نسبت یک به یک ترکیب می شود. همچنین سنگ جوشقان برای پاشیدن بر روی قیر گونی ،  خوراک دام و سند بلاست هم کاربرد دارد. سنگ جوشقان با توجه به نوع موارد مصرف قابل تولید در دانه بندی های گوناگونی با مش های مختلف نظیرپودر سنگ جوشقان نمره ۱ تا سنگ جوشقان نمره ۵ با کیفیت معمولی یا ممتاز است. همچنین سنگ جوشقان بادامی برای مصارف خاص هم تولید می گردد.

پودر سنگ جوشقان

کارخانه پودر سنگ جوشقان

کارخانه پودر سنگ سینا تولید یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان پودر سنگ جوشقان در نمره بندی های مختلف و کیفیت ممتاز و معمولی در بسته بندی کیسه ای می باشد. به اطلاع کلیه فعالان بخش ساخت و ساز ، فروشندگان مصالح ساختمانی و سایر مصرف کنندگان محترم می رساند به منظور خرید انواع پودر سنگ از جمله سنگ جوشقان با بخش بازرگانی سینا تولید تماس حاصل فرمایید.