سولفات آهن ۷ آبه چیست؟

سولفات آهن ۷ آبه یا سولفات آهن آبدار یا فروس سولفات یک نمک آهن و اسید سولفوریک با فرمول شیمیایی FeSO4.7H2O می باشد به این معنا که دارای ۷ مولکول آب در ساختار شیمیایی خود است که می توان آن را به صورت سولفات آهن آبدار یا کم رطوبت تولید نمود. از جمله ویژگی های سولفات آهن ۷ آبه می توان به انحلال پذیری سریع آن در آب اشاره کرد که به دلیل وجود مولکول های آهن یونیزه ، اکسیژن و آب در آن است. حداکثر خلوص آهن در سولفات آهن ۷ آبه می تواند ۱۹ تا ۲۰ درصد باشد و به نام سولفات آهن ۲ نیز مشهور است. این نوع سولفات آهن دارای ساختاری با کریستال های شفاف بوده و رطوبت آن قابل تنظیم است. تولید سولفات آهن آبدار از طریق تاثیر اسید سولفوریک بر دی اکسید تیتانیوم ، استیل و یا ترکیبات آهنی می باشد.

 

مطالب مرتبط


تفاوت سولفات آهن ۲ و سولفات آهن ۳

زاج سبز


ویژگی های سولفات آهن ۷ آبه

دمای ذوب : ۶۴ درجه سانتگراد

چگالی : ۱٫۸۹۷ گرم بر میلی لیتر

فشار بخار : ۱۴٫۶ میلی متر جیوه

دمای نگهداری : ۲ تا ۸ درجه سانتی گراد

انحلال پذیری : ۲۵٫۶ گرم در ۱۰۰ میلی لیتر

رنگ : سبز روشن

حساسیت : به هوا و رطوبت

pH : بین ۳ تا ۴

ثبات : پایدار – به دور از مواد اکسید کننده ، هوای آزاد و رطوبت نگهداری شود.

کاربرد سولفات آهن ۷ آبه

سولفات آهن آبدار به عنوان ماده اولیه در تولید اکسید آهن مگنتی ، اکسید آهن ۳ ظرفیتی ، کاتالیروز آهن ، سولفات آهن پلیمری ، واکنش دهنده کروماتوگرافی و در تولید جوهر استفاده می شود. در کشاورزی هم سولفات آهن ۷ آبه به عنوان یک ماده ضد آفت و یک کود آهن ارزان قیمت مصرف می گردد. مصارف پزشکی و سلامت سولفات آهن ۲ ظرفیتی بعنوان یک قابض موضعی ، ماده نیروبخش در درمان کم خونی ، غنی سازی مواد غذایی و … است. دیگر مصارف فروس سولفات در تولید نمک آهن ، جوهر اکسید آهن ، ماده تثبیت کننده و نگهدارنده ، گندزدا و در تصفیه آب می باشد.

به اطلاع کشاورزان گرامی و فعالین صنایع مختلف تولیدی و خدماتی می رساند ، گروه سینا تولید به عنوان تولید کننده سولفات آهن ۷ آبه ۲ ظرفیتی با خلوص ۱۹ درصد ، سابقه طولانی در تامین نیاز بخش های مختلف صنعتی و کشاورزی در سراسر کشور دارد. به منظور خرید سولفات آهن آبدار با بخش بازرگانی سینا تولید تماس حاصل فرمایید.