فواید استفاده از سولفات آلومینیوم در استخر

یکی از روش های رفع کدورت و آلودگی در آب استفاده از مواد منعقد کننده همچون پلی آلومینیوم کلراید و سولفات آلومینیوم در استخر ها ، تصفیه خانه های آب شرب و پساب کارخانجات است. نمک های آلومینیوم نظیر سولفات آلومینیوم ۱۷ درصد و یا زاج سفید که با نام آلوم هم شناخته می شود دارای قابلیت مجتمع های چند هسته ای مولتی شارژ هستند که موجب افزایش ویژگی های جذبی می شود. ویژگی های انعقادی آلومینیوم سولفات با pH محیط کنترل می شود به این صورت که به دلیل وجود مواد قلیایی موجود در آب ، با جذب مواد آلی به شکل فلاک ژله‌ای در آمده و به دلیل چگالی بیشتر نسبت به آب ، ته نشین شده و توسط فیلتر ها از محیط خارچ می گردد.

روش مصرف سولفات آلومینیوم در استخر

آلوم باید قبل از فیلتر به آب استخر اضافه شود تا مواد به دام افتاده در دام سولفات آلومینیوم جذب فیلتر گردد. برای انجام واکنش باید فشار پمپ و زمان مناسب را در نظر گرفت تا عمل منعقد سازی به صورت کامل توسط سولفات آلومینیوم به صورت کامل انجام شده و به راحتی در دام فیلتر ها گرفتار شود. همچنین بعد از تزریق سولفات آلومینیوم باید به طور منظم pH آب را کنترل نمود چون آلوم یک ماده اسیدی بوده و pH آب را کاهش می دهد. بهتر است از فیلتر کربنات کلسیم به جای فیلتر ماسه استفاده شود تا اسیدیته را خنثی کند. البته فیلتر های کربنات کلسیم نیاز به رسیدگی و تعویض منظم دارد.

میزان و مقدار مصرف سولفات آلومینیوم در استخر

به ازای هر پوند سولفات آلومینیوم می توان نیم پوند کاستیک سودا یا ۰٫۷۵ پوند جوش شیرین به آب افزود تا علاوه بر میکروب کشی ، pH آب را بین ۵٫۵ تا ۸٫۵ حفظ نماید. در صورت استفاده از سولفات آلومینیوم ، توصیه می شود فیلتر ها را هفته ای یک بار شستشو نمایید.

به اطلاع مصرف کنندگان و صاحبان صنایع در سراسر کشور می رساند به منظور خرید سولفات آلومینیوم ۱۷ درصد مخصوص تصفیه آب و فاضلاب برای مصرف در صنایع داخلی و یا صادرات به کشور های همسایه با بخش بازرگانی گروه صنعتی پارس شیمی تماس حاصل فرمایید.