نکات مهمی که در هنگام خرید سود سوز آور مایع باید به آن ها توجه نمود

سود مایع یا کاستیک سودا مایع ، ترکیب شیمیایی با اهمیتی و پر کاربردی است که خریداران مصرف کنندگان زیادی دارد. با توجه به بازار وسیع این محصول ، باید هنگام خرید آن به نکاتی توجه کرد تا پس از مصرف دچار مشکلات مختلفی نشوید. این نکات بخصوص برای صنایع حساس نظیر صنایع غذایی و دارویی از اهمیت مضاعفی نیز برخوردار است بطوری که هر گونه اشتباهی می تواند خسارات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. نکات مهم جهت خرید سود مایع به شرح زیر هستند:

کیفیت

اولین نکته در زمینه کیفیت سود مایع سوزآور است. تقریبا تمام نیاز داخلی کشور به کاستیک سودا از طریق محصول تولید داخل تامین می گردد. در کشور ما چندین تولید کننده سود مایع ۵۰ درصد و ۳۰ درصد وجود دارد که برخی خصوصی و بعضی وابسته به بخش دولتی هستند. محصول تولید کنندگان سود مایع بخش خصوصی معمولا از کیفیت نازلی نسبت به کارخانجات خصوصی برخورد است اما از طرف دیگر قیمت ارزان تری هم دارد که نقص کیفیت را توجیح می کند.

بسته بندی

دومین نکته در مورد بسته بندی سود سوز آور می باشد. سود مایع تولیدی در کارخانجات ، صرفا به صورت فله ای عرضه شده و به وسیله تانکر حمل می شود. اما برخی از مصرف کنندگان به دلایل مختلف نظیر نداشتن مخزن نگهداری ، نیاز کمتر و یا سرمایه پایین تر قصد خرید سود مایع در حجم کم را دارند. برای این موارد باید سود مایع بسته بندی شده در بشکه های ۲۲۰ لیتری ( ۳۰۰ تا ۳۵۰ کیلوگرمی) ارائه شود. البته مسلما بسته بندی سود مایع باعث افزایش قیمت آن خواهد شد.

خلوص

خلوص سود مایع در صنایع پتروشیمی معمولا یا در حد ۵۰ درصد و یا در حد ۳۰ درصد است. هر چه میزان خلوص سود مایع پایین باشد ، قیمت آن نیز کاهش یافته و در اصل خریدار میزان بیشتری آب و مایعات به جای کاستیک سودا تحویل می گیرد. البته امکان تولید خلوص بالای ۵۰ درصد وجود ندارد و به همین خاطر سود سوز آور مایع خالص با نام سود مایع ۵۰ درصد نیز نامیده می شود.

نوع مصرف

برخی صنایع از حساسیت زیادی برخوردارند مانند صنایعی که با مواد غذایی و یا سلامت انسان در ارتباط هستند. اما بیشتر موارد مصرف سود مایع چندان حساسیتی نسبت به این موضوع ندارند مانند قالیشویی ها ، مصارف خانگی ، صنایع تولید کاغذ ، تنظیم pH ، خوراک پتروشیمی ها و … که در این صورت می توان از سود سوزآور با کیفیت پایین تر نیز استفاده نمود تا با پرداخت مبلغ کمتر ، در هزینه های صرفه جویی شود.

گروه سینا تولید یکی از بزرگ ترین عرضه کنندگان سود مایع ۵۰ درصد در ایران است که محصول مورد نیاز بسیاری از صنایع همچون پتروشیمی ها ، صنایع تولید مواد لبنی ، تولید کنندگان صابون ، قالیشویی ها و … را به صورت مستمر تامین می نماید. برای دریافت قیمت سود مایع و یا خرید این محصول به شکل تانکری و یا بشکه شده با بخش بازرگانی سینا تولید تماس حاصل فرمایید.