کاربرد سود مایع کاستیک در تولید صابون

تولید صابون به وسیله سود مایع یا همان کاستیک سودا بسیار آسان است. تولید صابون از سود مایع دارای سابقه تاریخی بوده ولی با توجه به این که سود سوز آور یک ماده خورنده و ایجاد کننده حساسیت برای پوست است ، سوال اینجاست که آیا سود مایع برای تولید صابون مناسب می باشد؟

مزایای استفاده از سود مایع در تولید صابون

سود مایع با کیفیت خوب ، بسیار ایمن بوده و به عنوان یک پاک کننده ماثر دارای مصارف گوناگون بهداشتی ، تولید شوینده های خانگی و لباس می باشد. انواع مختلف صابون مایع ، مواد خشک شویی و صابون های بدن همگی از سود مایع کاستیک ساخته می شوند. صابون های تولید شده از سود سوزآور مایع طی یک فرایند شیمیایی به نام “جوانه زنی” به دست می آید. محلول سود مایع که از نظر علمی به نام سدیم هیدروکسید معروف است با روغن های گیاهی یا چربی های تصفیه شده حیوانی ترکیب شده و سپس حرارت داده می شود تا مواد شیمیایی با هم ترکیب شوند. زمانی که محتویات به خوبی ترکیب شدند ، صابون مذاب به درون قالب ریخته می شود تا سرد شده و شکل گیرد. این فرایند حتی ممکن است برای ماه ها به طول بیانجامد تا مواد به خوبی ترکیب گردند.

سود مایع در تولید صابون

تاریخچه سود مایع در تولید صابون

صابون های تولید شده از سود مایع سوزآور دارای تاریخی چند صد ساله هستند. در حقیقت باستان شناسان ، دست نوشته هایی از تمدن بین النهرین را بر روی پاپیروس یافتند که بیان کننده چگونگی مصرف نمک های قلیایی و روغن های حیوانی و گیاهی در تولید صابون هستند. از خاکستر چوب هم برای این منظور استفاده می شده است. در قرن های اخیر ، استفاده از کاستیک سودا مایع برای تولید صابون جامد با قدرت چربی بری و شویندگی بالا گسترش زیادی یافته است.

 

کاستیک سودا به خودی خود بسیار خورنده است. پس در صورتی که از این ماده در منزل برای تولید صابون استفاده می شود ، باید بسیار احتیاط کرد. ترکیب غیر اصولی سود مایع با دیگر مواد می تواند سبب باقی ماندن خاصیت سوزانندگی آن شود. همچنین ممکن است موجب وقوع سوختگی های شیمیایی شده و برای پوست بسیار حساسیت زا باشد. با توجه به ماهیت قلیایی سود مایع ، مصرف سرکه یا اسید های ضعیف می تواند خاصیت خورندگی آن را خنثی کند.

 

به اطلاع کارخانجات و مصرف کنندگان سود مایع 50 درصد با کیفیت درجه یک می رساند ، به منظور خرید سود مایع فله ای و یا بشکه شده برای کاربرد های داخلی یا امور صادراتی با بخش بازرگانی سینا تولید تماس حاصل نموده و علاوه بر کسب اطلاعات تکمیلی ، محصولی مرغوب را با قیمت مناسب دریافت نمایید.