تولید کنندگان سود مایع

سود مایع سوزآور یا کاستیک سودا کاربرد گسترده ای در صنایع دارد. طبق مطالعات انجام شده که  از دهه ۹۰ میلادی تا سال ۲۰۰۴ انجام گرفت مشخص شد تولید سالیانه این ماده توسط تولید کنندگان سود مایع به طور دائمی رشد داشته است به طوری که در سال ۲۰۰۴ در حدود شصت میلیون تن سود مایع در سطح جهان تولید شد. بزرگترین تولید کنندگان سود مایع در جهان ، کشورهای آمریکا و چین هستند. در اروپا نیز در حدود ۱۰ میلیون تن سود سوز آور مایع در سال تولید می شود. خاور میانه هم که بزرگترین مناطق نفت خیز جهان است ، با دارا بودن تاسیسات پتروشیمی ، نقش مهمی در تولید سود مایع ایفا می کند.

تولید کنندگان سود مایع در جهان

امروزه میزان تولید سود مایع در کشور های مختلف به عنوان یکی از نشانه های توسعه یافتگی صنعتی و اقتصادی محسوب می شود. در کشور امریکا که بزرگترین تولید کننده سود مایع در جهان است ، کمپانی Dow Chemical  به عنوان کارخانه اصلی شناخته می شود که به تنهایی در حدود ۳٫۷ میلیون تن سود مایع در سایت فری پورت تولید می کند. دیگر تولید کنندگان آمریکایی سود مایع کاستیک عبارتند از Oxychem ، PPG ، Olin ، Pioneer Companies که همگی به روش کلرآلکالی عمل می کنند. در اروپا نیز تولید کنندگان و کارخانجات عظیمی وجود دارد. از مهم ترین تولید کنندگان سود مایع در اروپا می توان از برند های Eurochlor ، AkzoNobel ، Anwil ، Arkema و … نام برد. کشور چین هم پس از آمریکا دومین تولید کننده عمده سود مایع کاستیک بوده و تولید کنندگان فراوانی در این کشور آسیایی به فعالیت می پردازند.

تولید کنندگان سود مایع در ایران

کشور ما دارای منابع عظیم نفت و گاز است و با پیشرفت صنایع پتروشیمی و ساخت پالایشگاه های متعدد ، به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان سود مایع در منطقه خاورمیانه تبدیل شده است. امروزه تقریبا تمام سود سوزآور مورد نیاز کشور در داخل تولید می گردد. حتی میزان زیادی نیز به کشور های همسایه صادر می شود و  ارز آوری مناسبی هم دارد. از جمله برند های شناخته شده سود مایع در کشور می توان به سود مایع بندرامام ، سود مایع سینا تولید ، سود مایع پتروشیمی اروند یا کبودان و … اشاره نمود.

قابل توجه هموطنان گرامی ، در صورت نیاز به خرید سود مایع ۵۰ درصد با کیفیت منحصر به فرد با بخش بازرگانی گروه صنعتی سینا تولید تماس گرفته و علاوه بر اخذ اطلاعات تکمیلی ، مرغوب ترین محصول را با ارزان ترین قیمت برای مصارف داخلی و صادراتی دریافت نمایید.