پودر آهک زنده میکرونیزه چیست؟

آهک زنده یا همان آهک خالص از پخت سنگ آهک به دست می آید. برای اینکه عمل پخت به خوبی انجام شود ، ابتدا باید سنگ آهک بوسیله دستگاه های سنگ شکن به سایز های ریز تبدیل شود تا حرارت به خوبی بر تمام بخش های سنگ تاثیر گذارد. طی انجام این عمل ، آهک به صورت کلوخه تبدیل می گردد و پس از پخت و تبدیل شدن به آهک زنده (آهک پخته شده) ، آهک زنده کلوخه به دست می آید.

آهک زنده با دانه بندی درشت در بسیاری از صنایع کاربرد دارد و بخصوص می توان آن را در تولید آهک هیدراته مصرف نمود. به این دلیل که اگر آهک زنده کلوخه با آب ترکیب شود ، خود به خود شکفته شده و به صورت ذرات ریز تر درمی آید. اما برخی از صنایع بخصوص صنعت تولید سیمان و مصالح ساختمانی نیازمند استفاده از آهک زنده پودری و به صورت آهک زنده میکرونیزه هستند تا آن را در فرایند تولید محصول استفاده کنند. در این مرحله است که باید از روش های تولید پودر آهک میکرونیزه استفاده نمود.

آهک زنده پودری با آهک زنده میکرونیزه تفاوت دارد. آهک پودری می تواند دارای مش ۵۰ تا حدود مش ۲۰۰ باشد. این سایز با وجود این که دارای اندازه ذرات ریز است ولی حالت زبر داشته و ذرات نسبت درشت تری هم در آن یافت می شود. ولی سایز میکرونیزه از مش ۲۰۰ به بالا (و ریزتر) است. اندازه ذرات آهک زنده میکرونیزه همانند آرد گندم بسیار ریز و یک دست بوده و اصطلاحا به آن ذرات فاین گفته می شود.

به منظور تولید آهک زنده میکرونیزه باید از آسیاب و سرند های خاصی استفاده نموده و پروسه تولید باید بسیار دقیق باشد تا ذرات درشت تر وارد آن نشود. برای تولید این محصول معمولا از آسیاب های مجهز نظیر آسیاب بالمیل استفاده می گردد. ریز بودن ذرات سبب شده تا پودر آهک زنده به منظور حمل و نقل و یا انبارداری ، حتما باید بسته بندی شود.

فروش پودر آهک زنده میکرونیزه

تولید کنندگان آهک زنده میکرونیزه در ایران بسیار اندک هستند و کیفیت محصول همه آنها قابل قبول نیست. کارخانه تولید آهک سینا تولید ، تولید کننده پودر آهک سایز شکری و آهک زنده میکرونیزه با کیفیت عالی و مناسب ترین قیمت در کشور می باشد. به منظور خرید و یا دریافت قیمت آهک زنده میکرونیزه و سایر انواع آهک نظیر آهک هیدراته ، سنگ آهک ، آهک ساختمانی ، آهک شکفته و … با ما تماس حاصل نمایید.