آنالیز آهک هیدراته

آهک هیدراته یکی از دو نوع آهک فراوری شده است که موارد کاربرد چشمگیری در زندگی صنعتی انسان دارد. آهک هیدراته از امور ساختمانی گرفته یا موارد خوراکی و غذایی مصرف می شود. مسلما کیفیت آهک هیدراته اهمیت زیادی در موارد مصرف مختلف دارد برای مثال کیفیت آهک هیدراته مورد مصرف در تولید رنگ با اهک مصرفی در صنایع خوراکی تفاوت خواهد داشت. همچنین اگر از آهک هیدراته با کیفیت بالا در تولید شیشه و سرامیک استفاده شود نتیجه آن بسیار مطلوب تر از مصالح ساختمانی خواهد بود که آهک بی کیفیت استفاده کنند. در نتیجه آنالیز آهک هیدراته اهمیت فراوانی جهت مصرف در صنایع مختلف دارد.

آنالیز آهک هیدراته معلول عوامل مختلفی است. یکی از مهم ترین موارد تاثیر گذار بر کیفیت آهک ، سنگ آهک استخراج شده از معادن می باشد که می تواند حاوی مقادیر مختلفی کلسیم و یا موارد دیگری است. برای مثال هر چه میزان کلسیم موجود در سنگ آهک بیشتر باشد ، کیفیت آهک هیدراته مطلوب تر خواهد بود. مورد دیگر ماثر بر کیفیت آهک هیدراته ، تجهیزات مورد استفاده جهت فراوری سنگ آهک است. کوره های آهک پزی و تجهیزات هیدراتاسیون نقش اساسی در کیفیت و آنالیز اهک هیدراته دارد که می تواند خلوص این محصول را افزایش یا کاهش دهد.

نقش آنالیز آهک هیدراته صادراتی

یکی از محصولات مهم صادراتی ایران به دیگر کشور ها مخصوصا کشور های همسایه نظیر عراق و افغانستان ، انواع آهک خام و فراوری شده از جمله آهک هیدراته است. در امور صادراتی ، استاندارد ها و روش های سنجش مختلفی همچون برگه آنالیز ، برگه مشخصات فنی و ایمنی ، سنجش SGS و … وجود دارد. بنابراین آنالیز آهک هیدراته یکی از مهم ترین موارد سنجشی جهت صادرات این محصول به خارج از کشور است به طوری که اگر کیفیت ادعا شده فروشنده با آنالیز آن مطابقت نداشته باشد ، امکان صادرات از بین خواهد رفت بنابراین آنالیز آهک هیدراته یک امتیاز ویژه برای خریداران و صادر کنندگان این محصول به حساب می آید.

آنالیز آهک هیدراته سینا تولید

آهک هیدراته سینا تولید یکی از بهترین ، خالص ترین و با کیفیت ترین انواع آهک هیدراته در کشور محسوب می شود زیرا اولا در تولید آن ، از سنگ آهک و کربنات کلسیم بسیار ممتاز با خلوص بالای کلسیمی استفاده می گردد و ثانیا تجهیزات فعال در این مجموعه از جدیدترین و بهینه ترین ها در جهان است که از ورود هر گونه مواد ناخالص به آهک هیدراته جلوگیری می نماید. انطباق کامل محصول تولیدی با آنالیز ارائه شده از جمله مزایای آهک سینا تولید است که آن را برای مصرف در صنایع داخلی و یا به منظور صادرات به دیگر کشورها ، از هر نظر مناسب و مطلوب نموده است.

آنالیز آهک هیدراته کارخانه سینا تولید

  درصد وزنی ترکیب
۱٫۸MgO
۰٫۳۶Cl
۲۱٫۱۵ L.O.I
۰٫۱۹Al2O3
۷۴٫۵CaO
۱>La&Lu
۰٫۳۸ SiO2
۰٫۷۴ Fe2O3
۰٫۳SO3
۱٫۶SrO